SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie popyt na AVoD. Klienci coraz częściej chcą uniknąć pułapek stałej subskrypcji

Coraz więcej osób korzysta z platform streamingowych, ale rośnie też niezadowolenie z nich z powodu braku oczekiwanych treści lub wysokich kosztów subskrypcji. Badania wskazują, że 60 proc. konsumentów w Europie chętnie skorzystałoby z bezpłatnej platformy wideo z reklamami. Najbardziej skłonni do tego są Hiszpanie, z których aż 70 proc. chce zarejestrować się na platformie AVoD. 78 proc. uważa, że po pandemii koronawirusa wzrośnie wykorzystanie AVoD lub pozostanie takie jak do tej pory.

(Fot. Pixabay)(Fot. Pixabay)

Rynek telewizji cyfrowej wzrośnie ponad dwukrotnie do 2024 r., osiągając 56 mld dolarów. Aż 62 proc. badanych skorzystało z subskrypcji platform streamingowych w czasie pandemii koronawirusa, szukając tam rozrywki. Większość z nich płaci za dwa serwisy VoD - wynika z badania "Digital TV Research – Global AVOD Forecasts" przeprowadzonego w czerwcu 2020 r. przez firmę Rakuten Advertising. Część badania oparta była o ankiety wypełnione przez około 5 tys. dorosłych osób w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech. Hiszpanii, Włoszech i Holandii.

Dla niektórych konsumentów płacenie za treść stanowi jednak barierę - aż 26 proc. osób stwierdziło, że zrezygnowało z usług VoD ze względną na zbyt wysoką cenę, a 25 proc. anulowałoby posiadaną subskrypcję, gdyby dostało tańszą ofertę.

Aż 64 proc. badanych w Europie stwierdziło, że na dostępnych platformach streamingowych brakuje im ulubionych programów. Wśród nich największe oczekiwania mają Hiszpanie - aż 76 proc. z nich zwraca uwagę na brak pożądanych treści.

Użytkownicy w Europie wymieniają wśród nich sport (32 proc.), filmy dokumentalne (26 proc.), komedie (25 proc.), filmy akcji (22 proc.), science fiction (19 proc.),

Aż 63 proc. Brytyjczyków nie zna ofert AVoD

Obawy związane z kosztami subskrypcji serwisów VoD oraz wzrost nielegalnego streamingu - zdaniem firmy Rakuten Advertising - są argumentem za tym, że rynek usłyg AVoD (bezpłatna usługa wideo na żądanie finansowana z reklam) nie jest jeszcze wypełniony, a świadomość istnienia takich serwisów nadal jest bardzo niska. Tylko 37 proc. brytyjskich konsumentów zna oferty AVoD, ale 60 proc. zadeklarowało, że skorzysta z takich usług, jeśli dowie się o nich coś więcej.

Aż 22 proc. respondentów zadeklarowało, że bardzo prawdopodobne jest, iż zarejestruje się na platformie AVoD, a 37 proc. przyznało, ze jest to raczej prawdopodobne. Tylko 12 proc. wyklucza to, a decyzji nie mogło podjąć 18 proc. pytanych osób.

Generacja Z preferuje platformy VoD

Zdaniem analityków, marki reklamowe dzięki platformom AVoD mogą dotrzeć do cennych odbiorców, dotąd trudnych do zaangażowania. Jak wynika z badania, prawie dwa razy więcej konsumentów z tzw. generacji Z korzysta z platform VOD niż z tradycyjnej telewizji.

78 proc. badanych uważa, że wzrośnie wykorzystanie AVoD lub pozostanie takie, jak do tej pory.

- Ważne jest oferowanie różnorodnych rozwiązań wideo na żądanie, aby uniknąć wypierania z rynku konsumentów z powodu wysokich cen. Marki reklamowe mogą współpracować ze sobą tworząc przyjemne treści, które pomagają ludziom oderwać się od codziennych wyzwań. Marki mogą nie tylko korzystać z reklam na platformach, które dostarczają rozrywki ludziom, ale być też częścią nowego modelu VoD, który odpowiada zapotrzebowaniu odbiorców na dostępne treści - uważa Anthony Capano, dyrektor zarządzający w Rakuten Advertising. 

Dołącz do dyskusji: Rośnie popyt na AVoD. Klienci coraz częściej chcą uniknąć pułapek stałej subskrypcji

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PolskiVod
U nas klient szuka za darmo wszystkiego.
odpowiedź
User
Intro
Skorzystam, gdy nie będę miał dzieci na głowie i roboty, po pierwszej fali upadków takich serwisów. Na razie nie mam czasu.
odpowiedź