SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ruszył nowy kanał ZigZap

Strategia EURO RSCG Warsaw dla nowego kanału ZigZap

Agencja EURO RSCG WARSAW przygotowała strategię i kampanię wprowadzającą nowy kanał o nazwie ZigZap, stworzony dla starszych dzieci i nastolatków w wieku 7-15 lat. ZigZap zastąpi 16 października 2004 kanał MiniMax.

Celem działań reklamowych jest poinformowanie i wzbudzenie zaciekawienia nowym kanałem głównej grupy docelowej  (10-15 lat). ZigZap pojawił się jako wynik prac nad nowym pozycjonowaniem kanału MiniMax, przeprowadzonych w związku z uruchomieniem kanału MiniMini w grudniu 2003. W związku z tym nastąpiła potrzeba wyraźniejszego odróżnienia oferty kanału dla dzieci starszych i nastolatków (MiniMax) od oferty dla dzieci w wieku 0-6 (MiniMini) a zbieżność nazw kanałów utrudniała to zadanie.

Wprowadzenie nowego brandu pozwoliło skutecznie odróżnić obie oferty, sam kanał zaś został wyraźniej zaadresowany do młodszych nastolatków, zarówno pod względem stylu nazwy i komunikacji, jak i zawartości programowej. Dodatkowo celem ZigZapa jest zwiększenie widowni i obecności kanału w sieci telewizji kablowych w stosunku do MiniMaxa, którego dystrybucja za pomocą sieci kablowych i platformy Cyfra+ wynosi ponad 1,7 mln gospodarstw domowych.

ZigZap jest pozycjonowany jako kanał, który bawi i jednocześnie zajmuje się realnymi problemami młodzieży i „życiowymi” sprawami grupy docelowej. Ten aspekt prawdziwego życia ma być elementem odróżniającym ofertę ZigZapa od konkurencji. Drugim wyróżnikiem ZigZapa będzie więcej uwagi nakierowanej na zainteresowania i potrzeby dziewczęcej części widowni, dla której został stworzony specjalny blok programowy złożony z seriali i programów studyjnych prowadzonych przez nastoletnią prezenterkę.

Dla równowagi, również dla chłopców przygotowano program sportowy: wszystkie rodzaje sportu, od ekstremalnych, po piłkę nożna i koszykówkę. Spośród innych nowości w porównaniu z MiniMaxem, w ZigZapie pojawią się: program o zwierzętach - ciekawostki i najczęstsze problemy zdrowotne zwierząt domowych; program muzyczny oraz program powiązany z czat roomem z ciekawymi osobami np. ze znanym sportowcem, gwiazdą muzyki, czat dostępny będzie na stronie www.zigzap.tv

ZigZap odziedziczy po MiniMaxie ulubione seriale, które podobają się młodzieży na całym świecie, m.in. Aparatka, Sabrina, Pod Koszem i wiele innych.
Kampania realizowana będzie w formie reklamy prasowej i outdoorowej od października do grudnia 2004 roku.

W kampanii prasowej zostały wykorzystane dwie następujące po sobie strony: teaser z zagadkowym hasłem „Zap... przed telewizor” i druga strona odkrywająca z hasłem „Zapuj przed telewizor” i z informacją o nowym kanale telewizyjnym i wizerunkiem osoby dziewczyny lub chłopaka – przedstawicieli grupy docelowej. Reklamy prasowe ukzywać się będą w prasie młodzieżowej: Bravo, Bravo Girl, Bravo Sport, Witch, Trzynastka, Teges, Twist; prasie specjalistycznej: TV SAT MAGAZYN, Tele Kabel, Media&Marketing Polska oraz w CD ACTION i CLICK.

Kampania outdoorowa oraz internetowa, spójne pod względem graficznym z prasą, operuje hasłem kanału: Zapujesz? Outdoor obejmie autobusy na terenie Warszawy i Internet.

Strategię komunikcji przygotowały Dominique Verot oraz Justyna Borowiecka. Nad kreacją czuwał Paweł Krzemiński – dyrektor kreatywny Euro RSCG Warsaw.

Zakupem i planowaniem mediów zajmuje się Mediaplanning Group.

Dołącz do dyskusji: Ruszył nowy kanał ZigZap

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl