Rynek mobilnej muzyki w górę
W latach 2007 - 2012 dochody ze sprzedaży mobilnej muzyki zwiększą się z 1,6 do 3,2 miliarda euro.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza Screen Digest, której raport analizuje rynek mobilnej muzyki w 27 państwach całego świata, w tym USA, Europy Zachodniej oraz regionu Azji i Pacyfiku - informuje serwis The Inquirer.
Jednak tylko niecałą połowę tych dochodów przyniesie sprzedaż pełnych piosenek i usług wideo, podczas gdy pozostałą część będą stanowić treści typu dzwonki, mastertones i ringback tones.
Firma szacuje też, że mobilna muzyka sprzedawana w systemie subskrypcyjnym (np. 'Comes With Music' Nokii) przyniesie w 2012 roku dochód rzędu 928 milionów euro, czyli prawie dwa razy tyle co pełne pobrania utworów w modelu "a la carte" (508 milionów euro). Jednocześnie jednak autorzy raportu twierdzą, że "prawie niemożliwa" jest rywalizacja z należącym do Apple serwisem iTunes, a jeśli miałaby istnieć konkurencja, to hurtowe ceny piosenek musiałyby znacząco pójść w dół.
Podobnie optymistyczne dla rynku mobilnej muzyki były też wcześniejsze prognozy innych firm badawczych. Przykładowo eMarketer oszacował, że w latach 2007 - 2012 dochody ze sprzedaży mobilnej muzyki w pięciu krajach Europy Zachodniej (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania i Włochy) zwiększą się z 267 milionów do 1,48 miliarda dolarów.
źródło: The Inquirer
Dołącz do dyskusji: Rynek mobilnej muzyki w górę