SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy VoD zyskały w czasie epidemii. Liderem Netflix przed vod.pl, mocno w górę Ipla, Player.pl i WP.pl

Przez tydzień, w którym zdecydowano o zamknięciu kin i szkół, czołowe serwisy VoD zanotowały 17,5 proc. użytkowników i 24,7 proc. odsłon więcej niż wcześniej. Zdecydowanym liderem jest Netflix, natomiast największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły Ipla.tv, Player.pl i sekcja VoD na WP.pl.

W ciągu tygodnia od 9 do 15 marca 10 czołowych serwisów VoD odwiedziło łącznie, bez uwzględnienia współodwiedzalności 11,16 mln polskich użytkowników. W porównaniu ze średnią tygodniową od 3 lutego do 1 marca wynoszącą 9,5 mln odwiedzających zanotowały wzrost o 17,5 proc.

Z kolei łączna liczba odsłon w tym ujęciu zwiększyła się z 58,69 do 73,2 mln, czyli o 24,7 proc.

Netflix na czele przed vod.pl

Przeglądarkową wersję Netflixa od 9 do 15 marca odwiedziło 2,66 mln internautów, wykonując 21,24 mln odsłon. Serwis był zdecydowanym liderem w obu tych statystykach.

Na vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) 1,75 mln użytkowników wygenerowało 4,14 mln odsłon, a w sekcji VoD portalu WP.pl 1,37 mln odwiedzających wykonało 2,89 mln odsłon.

Player.pl (Grupa TVN Discovery) zanotował 1,31 mln użytkowników i 14,48 mln odsłon. Każdy odwiedzający wykonał tam średnio 11 odsłon. Wyższy wynik w tej statystyce - 18,6 odsłony - osiągnęła tylko platforma NCplusgo.pl, na której 201,9 tys. internautów wykonało 3,76 mln odsłon.

Dział VoD na TVP.pl miał 1,24 mln użytkowników i 9,47 mln odsłon, a CDA Premium - 1,14 mln odwiedzających i 6,65 mln odsłon. Na koniec ub.r. dostęp do CDA Premium miało wykupiony 231,7 tys. internautów (firma CDA w ub.r. zanotowała wzrost wpływów o 53 proc. do 42,9 mln zł i 9,22 mln zł zysku netto).

Na HBOGO.pl 628,6 tys. internautów wykonało 4,2 mln odsłon, Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) zanotowała 599 tys. użytkowników i 5,63 mln odsłon, a Chili.com - 247,3 tys. użytkowników i 740,1 tys. odsłon.

W porównaniu ze średnią z czterech tygodni lutego Netflix zyskał 318 tys. użytkowników i 4,05 mln odsłon (to odpowiednio 13,6 i 23,5 proc. w górę), a vod.pl - 220,7 tys. odwiedzających i 789,7 tys. odsłon (14,4 i 23,6 proc.).

Procentowo jeszcze większe wzrosty osiągnęło kilka innych serwisów. Sekcja VoD na WP.pl zyskała 401 sty. użytkowników (41,4 proc.) i 1 mln odsłon (53 proc.), Player.pl - 328 tys. odwiedzających (33,2 proc.) i 5,79 mln odsłon (66,6 proc.), Ipla.tv - 173,2 tys. użytkowników (40,7 proc.) i 2,53 mln odsłon (81,4 proc.), a Chili.com - 69,3 tys. użytkowników (38,9 proc.) i 308,1 tys. odsłon (71,3 proc.).

W zestawieniu spadek zanotowało tylko HBOGO.pl - o 31 tys. odwiedzających (4,7 proc.) i 432,3 tys. odsłon (9,3 proc.), natomiast CDA Premium przy wzroście liczby użytkowników o 109,6 tys. (10,6 proc.) straciło 746,8 tys. odsłon (10,1 proc.).

Dołącz do dyskusji: Serwisy VoD zyskały w czasie epidemii. Liderem Netflix przed vod.pl, mocno w górę Ipla, Player.pl i WP.pl

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dawid
Dalej nie rozumiem jak to jest liczone. Co to są realni użytkownicy i odsłony? Na przykład jak nie mam konta w HBO czy Netflixie i wchodze na ich główną stronę by podpatrzyć jakie są premiery to już się liczy jako odsłona? I co to jest realny użytkownik? Realny użytkownik = subskrybent?
0 0
odpowiedź
User
bredny
Nie, odsłona to obejrzenie jednego odcinka lub filmu przez co najmniej 2 minuty.
Stąd niski wynik w VOD czy Chili. A wysoki dla Netflixa czy Player gdzie dużo osób ogląda seriale.
0 0
odpowiedź