SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

SMG i ZenithOptimedia razem jako Publicis Media, na czele Piotr Piętka i Monika Bronowska

Piotr Piętka obejmuje stanowisko CEO, a Monika Bronowska funkcję COO w polskim oddziale Publicis Media. Nazwy Starcom MediaVest Group (SMG) i ZenithOptimedia Group (ZOG) z czasem przestaną funkcjonować.

Publicis Group w pierwszej połowie marca br. ogłosiła, że restrukturyzuje działające w ramach spółki Publicis Media domy mediowe w czterech globalnych markach: Starcom, Zenith, Mediavest/Spark i Optimedia/Blue 449. W Polsce funkcjonowały dotychczas należące do Publicis Group domy mediowe: Starcom MediaVest Group (skupiająca agencje Starcom, MediaVest, Starlink) oraz ZenithOptimedia Group (Zenith i Optimedia).

Iain Jacob, CEO Publicis Media na region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), ogłosił w czwartek decyzję dotyczącą powołania kierownictwa Publicis Media w Polsce. Prezesem firmy w Polsce mianowany został Piotr Piętka, dotychczasowy prezes i CEO SMG. Będzie on współpracował z Moniką Bronowską (dotychczasową szefową ZOG), która w nowym podmiocie obejmuje stanowisko COO.

Nowe kierownictwo Publicis Media w Polsce będzie nadzorowało wszystkie obszary działalności biznesowej podległych struktur. Będzie odpowiedzialne za rozwój Publicis Media w oparciu o siłę i potencjał czterech marek agencyjnych grupy: Starcom, Zenith, Mediavest / Starlink oraz Optimedia, a także globalnych kompetencji specjalistycznych, wspierających (m.in. analityki i technologii), zarządzanie danymi, content marketing, negocjacje, marketing efektywnościowy oraz transformację rynkową.

Na początku marca Publicis Group ogłosiła też, że w wyniku restrukturyzacji przestają funkcjonować globalnie sieciowe nazwy agencji, czyli Starcom MediaVest Group i ZenithOptimedia. Przestaje też funkcjonować, jako samodzielna jednostka, sieć VivaKi. Piotr Piętka, na pytanie Wirtualnemedia.pl, czy także w Polsce przestają funkcjonować nazwy SMG i ZOG, odpowiedział: - Powołanie kierownictwa Publicis Media na polskim rynku to początek procesu. Jego celem jest stworzenie, w oparciu o globalną strategią rozwoju Publicis Media, takiego modelu organizacji w Polsce, który będzie gwarantował klientom dostęp do rozwiązań i kompetencji, służących rozwojowi ich biznesu. Jesteśmy na początku tego procesu i nic nie dzieje się z dnia na dzień. Siłą Publicis Media są marki agencyjne Starcom, Zenith, Mediavest / Starlink oraz Optimedia wspierane poprzez specjalistyczne kompetencje w tym: analitykę i technologię, zarządzanie danymi, content marketing, negocjacje, marketing efektywnościowy oraz transformację rynkową.

Pytany o to, co w związku z wprowadzonymi zmianami stanie się teraz z dyrektorami poszczególnych działów funkcjonujących dotychczas zarówno w SMG, jak i w ZOG (mogą się dublować, bo np. i w jednej i drugiej agencji były stanowiska szefów strategii, szefów digitalu itp.), Piętka stwierdził: „Zatrudniamy wybitnych specjalistów ze wszystkich kluczowych dziedzin komunikacji marketingowej. To oni pomagają naszym klientom osiągać sukcesy biznesowe. Jednym z głównych celów jakie sobie stawiamy, jest zapewnienie naszym pracownikom możliwości rozwoju. Ten cel będzie nam przyświecał przy projektowaniu struktury Publicis Media w Polsce”. Dodał, że wszyscy reklamodawcy, zwłaszcza ci konkurencyjni względem siebie, od zawsze są obsługiwani przez odrębne agencje i zespoły działające w ramach Publicis Media.

Piotr Piętka od 2013 roku pełni funkcję prezesa oraz CEO Starcom Mediavest Group w Polsce (SMG Polska). - Rozumiemy wyzwania biznesowe, przed jakimi stoją dzisiaj reklamodawcy. Wiemy, że w sytuacji gdy zmiany w obszarze komunikacji marketingowej zachodzą w niespotykanym dotąd tempie, klienci oczekują prostego i efektywnego dostępu do wiedzy, rozwiązań i narzędzi skutecznie budujących ich biznes. Siłą agencji i departamentów specjalistycznych Publicis Media są kompetencje strategiczne, analityczne, technologiczne, digitalowe i content marketingowe, ale także elastyczność w działaniu i umiejętność sprawnego dostosowywania się do nowych warunków. Nasza pozycja rynkowa już dzisiaj powoduje, że oferujemy klientom agencji Starcom, Zenith, Mediavest / Starlink i Optimedia doskonałe warunki handlowe. Moją rolą jest teraz stworzenie takiego modelu współpracy z naszymi partnerami biznesowymi, który sprawi, że będą oni mogli w jeszcze bardziej skuteczny sposób korzystać z pełnego potencjału, jaki im oferujemy - mówi Piotr Piętka.

Jednocześnie Nicole Prüsse, dotychczas CEO ZenithOptimedia na Europę Środkową, Północną i Wschodnią, obejmuje stanowisko COO Publicis Media w regionie EMEA. Do zadań Prüsse będzie należało zapewnienie wszystkim rynkom najwyżej jakości kompetencji. Będzie również kluczową osobą zajmującą się integrowaniem agencji Starcom, Zenith, Mediavest / Spark i Optimedia / Blue 449 na rynkach, na których działalność rozpoczęła Publicis One.