SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szybki rozwój na rynku mobilnej muzyki w Europie Zachodniej

Zachodnioeuropejski rynek mobilnej muzyki jest bardziejzaawansowany w porównaniu z amerykańskim.

USA jest co prawda największym na świecie rynkiem sprzedażymuzyki w ogóle, ale w porównaniu z Europą przegrywa pod względemmobilnej infrastruktury - informuje serwis Marketing Charts,powołując się na analizę firmy eMarketer.

Spośród pięciu najbardziej rozwiniętych państw Europy Zachodniejnajwiększym rynkiem mobilnej muzyki jest Wielka Brytania. Pozostałeto Francja, Niemcy, Hiszpania oraz Włochy.

Analitycy eMarketera szacują, że w latach 2007 - 2012 dochody zesprzedaży mobilnej muzyki w pięciu wspomnianych krajach EuropyZachodniej zwiększą się z 267 milionów do 1,48 miliardadolarów.

W bieżącym roku 40 procent rynku mają stanowić tutaj pobraniapełnych utworów, a pozostałą część tzw. mastertones, ringback tonesi inne. Tymczasem w roku 2012 podział ma wynieść już po 50procent.

eMarketer prognozuje również, że zachodnioeuropejski rynekwspieranej reklamami mobilnej muzyki zanotuje w latach 2007 - 2012wzrost wartości z 4,6 do 170 milionów dolarów.

źródło: Marketing Charts

Dołącz do dyskusji: Szybki rozwój na rynku mobilnej muzyki w Europie Zachodniej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl