Telewizja walczy z internetem o uwagę widza
Ponad 3/4 amerykańskich internautów korzysta z internetu jednocześnie oglądając telewizję.
Ponad 1/3 przyznała, że robi to "zawsze" lub "często" - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na przeprowadzone w lutym bieżącego roku badanie firmy Harris Interactive.
Najczęściej wykonywaną czynnością w sieci w trakcie oglądania telewizji jest sprawdzanie poczty e-mail, na które wskazało 53 procent badanych. 32 procent respondentów szuka w tym czasie online treści, które nie są związane z tym co aktualnie leci w telewizji, a 19 procent właśnie w poszukiwaniu takich treści kieruje się do internetu.
Inni konsumenci nie dzielą swojego czasu na oglądanie telewizji i logowanie się do sieci, tylko po prostu oglądają mniej telewizji. Z badania przeprowadzonego w lipcu zeszłego roku przez firmę TNS wynika, że częstsze korzystanie z internetu jest powodem dla rzadszego oglądania telewizji.
Spośród respondentów, którzy w porównaniu z okresem sprzed roku przeznaczali mniej czasu na oglądanie telewizji, 35 procent wskazało jako główną tego przyczynę skłonność do częstszego korzystania z internetu, 9 procent oglądanie większej liczby programów telewizyjnych online, a 7 procent jednoczesne oglądanie telewizji i korzystanie z internetu. Częściej wskazywanymi powodami były tylko: brak czasu (50 procent), zmiana osobistego planu dnia (42 procent) oraz brak dobrych propozycji w telewizji (35 procent).
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Telewizja walczy z internetem o uwagę widza