SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polscy internauci na TikToku cztery godziny dłużej niż na Facebooku. Zyskują też Pinterest i Snapchat

Polscy internauci we wrześniu na TikToku spędzali średnio 4,5 godziny więcej niż na Facebooku, który pozostaje zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform społecznościowych. Spore wzrost odwiedzalności osiągnęły Pinterest, Snapchat i Siepomaga, za to nieznacznie zmalały wyniki LinkedIn.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl we wrześniu Facebooka jako stronę www i aplikację mobilną odwiedziło 24,61 mln użytkowników, czyli 83,27 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 16 godzin, 5 minut i 39 sekund. Natomiast TikTok przyciągnął 12,53 mln polskich internautów (co dało 42,41 proc. zasięgu), przeciętnie na 20 minut, 33 sekundy i 41 sekund.

Na dwóch platformach internauci spędzali po kilka godzin. Instagram, który tak jak Facebook, oraz komunikatory Messenger i WhatsApp należy do Meta Platforms, zanotował 14,48 mln użytkowników, 48,99 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 20 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania, a Snapchat - 5,55 mln odwiedzających, 18,78 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 40 minut i 41 sekund przeciętnego czasu.

Na platformie X, do niedawna noszącej nazwę Twitter i dalej działającej w tej domenie, każdy z 8,76 mln polskich użytkowników (29,64 proc. zasięgu) spędził średnio godzinę, 9 minut i 23 sekundy. Na nieco krócej przyciągał odwiedzających Pinterest - 6,23 mln internautów (21,08 proc. zasięgu) spędziło tam przeciętnie po 57 minut i 27 sekund.

Dotyczący życia zawodowego LinkedIn zanotował 4,43 mln użytkowników, 15 proc. zasięgu oraz 15 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania, a blogi funkcjonujące w domenie blogspot.com - 4,06 mln odwiedzających, 13,74 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 8 sekund średniego czasu.

Tym razem poza czołową dziesiątką znalazł się Wykop, zaś jego amerykański odpowiednik Reddit odwiedziło 2,56 mln polskich internautów (8,66 proc. zasięgu), spędzając średnio po 10 minut i 42 sekundy. Natomiast służący do zbiórek charytatywnych Siepomaga.pl miał 2,31 mln użytkowników, 7,82 proc. zasięgu oraz 3 minuty i sekundę przeciętnego czasu korzystania.

Miesiąc do miesiąca na Facebooku przy minimalnym spadku liczby odwiedzających (o 28,3 tys., czyli 0,1 proc.) średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o godzinę, 3 minuty i 58 sekund (7,1 proc.).

Instagram zyskał zaś 22,7 tys. użytkowników (0,2 proc.) oraz 29 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania (10 proc.), a TikTok - 118,7 tys. internautów (1 proc.) oraz 2 godziny, 15 minut i 12 sekund średniego czasu (12,3 proc.).

W obu statystykach znacząco wzrosły też wyniki kilku innych platform. Pinterest osiągnął wzrost o 227,8 tys. użytkowników (3,8 proc.) oraz 10 minut i 22 sekundy spędzonych średnio przez każdego (22 proc.), Snapchat - o 236,2 tys. internautów (4,4 proc.) oraz 14 minut i 43 sekundy przeciętnego czasu korzystania (7,1 proc.), a Siepomaga.pl - o 224,5 tys. użytkowników (10,8 proc.) i 14 sekund średniego czasu (8,4 proc.). Na blogach w domenie blogspot.com przybyło 248,8 tys. odwiedzających (6,5 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 17 sekund (9,9 proc.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Platforma X zyskała 135,6 tys. użytkowników (1,6 proc.), za to średni czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 2 sekundy (1,5 proc.). LinkedIn stracił 14,2 tys. internautów (0,3 proc.) i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,8 proc.), a Reddit zanotował wzrost o 284,1 tys. użytkowników (12,5 proc.) i spadek średniego czasu o 33 sekundy (4,9 proc.).

Dołącz do dyskusji: Polscy internauci na TikToku cztery godziny dłużej niż na Facebooku. Zyskują też Pinterest i Snapchat

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tyyyyy
A gdzie Wykop? Przestał być notowany czy może ruch spadł tam poniżej większego sensu?
0 0
odpowiedź
User
gość
Wykop? :) :) :)
Jak jest Twitter/X to ja się pytam gdzie jest ten portal który miałbyć "alternatywą" wg. Sakiewicza, lub inne "polskie" serwisy, aplikacje? np. takie jak albicla, wolnislowianie, swipeto i inne.
0 0
odpowiedź
User
Medo
A gdzie Wykop? Przestał być notowany czy może ruch spadł tam poniżej większego sensu?


A pewnie wycofali się z badań, żeby reklamodawcy nie dowiedzieli się, że palą kasą w piecu inwestując w reklamy na serwisie, którego popularność spada z miesiąca na miesiąc. Wykop notuje straty finansowe
7 0
odpowiedź