SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TV Puls zapowiada jesienną ofensywę programową

Co pokaże jesienią TV Puls? Kanał nie będzie mógł włączyć do ramówki wielu zasobów koncernu News Corp do którego od niedawna należy. Stacja musi skupić się na produkcjach własnych.

Prawa do pokazywania największych światowych hitów koncernu posiadają w naszym kraju inni nadawcy. Większość z nich jest w rękach Polsatu. Stacja Zygmunta Solorza może emitować w Polsce zarówno nakręcone do tej pory odcinki "24 godzin", jak również serie serialu, które dopiero powstaną. To samo tyczy się "Skazanego na śmierć", oglądanego przez ponad 4, 5 mln rodaków (według danych AGB NMR).

News Corp posiada także mocne archiwum filmów fabularnych. W zbiorach koncernu możemy znaleźć produkcje takie jak "Planeta Małp", "X-Men", "Dr Doolittle", "Dzień Niepodległości", "Sam w domu", "Szklana pułapka", "Pani Doubtfire" czy "9 miesięcy". Na razie większość z nich trafia w pierwszej kolejności do Polsatu. Może się to zmienić dopiero za kilka lat, gdy umowa ramowa News Corp. z Polsatem wygaśnie, a TV Puls będzie miał wystarczającą widownię, żeby pokazywać hity z katalogów Murdocha.

Co znajdzie się więc w jesiennej ramówce stacji? Wiadomo, że kanał kupił sporo licencji na zagraniczne formaty i teraz szuka dla nich wykonawców w Polsce. - Są to dobre, drogie programy dla dużych nadawców - tłumaczy Tomasz Kurzewski, prezes ATM Grupa - największej firmy producenckiej w Polsce. Już trzykrotnie był on na rozmowach z Farrellem Meiselem, szefem TV Puls, który spotyka się też z innymi producentami. Stacji udało się kupić dwa zagraniczne teleturnieje, zainteresowanie nimi wyrażała także telewizja TVN. Ramówkę kanału na pewno wzbogaci także serwis informacyjny, pracami nad nim kieruje Amelia Łukasik.

Na razie ograniczeniami dla TV Puls są zasięg i koncesja. TV Puls dociera obecnie poprzez przekaz naziemny i satelitarny tylko do ok. 60 proc. ludności Polski. Kanał startuje w konkursie o wolne częstotliwości naziemne, ogłoszonym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Po wejściu News Corp. do TV Puls stacja wystąpiła z wnioskiem do KRRiT o zmianę koncesji z wyspecjalizowanej na uniwersalną, na co otrzymała zgodę. Według poprzedniej koncesji, telewizja musiała przez 70 proc. czasu nadawania emitować audycje i przekazy społeczno-religijne. Po zmianie cały program ma mieć charakter uniwersalny, ale treści religijne mają w zajmować nie mniej niż godzinę na dobę. Profil kanału wciąż nie pozwala na emisję kontrowersyjnych programów, napędzających widownię pozostałych komercyjnych nadawców.

Dołącz do dyskusji: TV Puls zapowiada jesienną ofensywę programową

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl