SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UOKiK: AQUA-POL nie informowała klientów o ich prawach

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zarzuca firmie AQUA-POL sprzedającej filtry do wody, że nie podawała klientom pełnej informacji o ich prawach i kupowanym przez nich produkcie.

QUA-POL organizuje pokazy w domach potencjalnych klientów oferując filtry wodne. W lipcu 2006 roku Urząd wszczął postępowanie, które wykazało, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów nie podając pełnej informacji o ich prawach oraz o produkcie.

Zakupy poza lokalem przedsiębiorstwa, np. w domu to dla wielu konsumentów wygodna forma, umożliwiająca sprawdzenie produktu w praktyce. Jednym z podstawowych praw przysługujących w tego typu umowach jest możliwość rezygnacji z zakupu w ciągu 10 dni. W toku postępowania Prezes Urzędu stwierdził, że AQUA-POL nie informował o tym podstawowym uprawnieniu konsumentów. Zbadane wzorce umów przewidywały również, że w sytuacji odstąpienia od umowy konsument poniesie koszty w wysokości do 40 proc. ceny produktu. Tymczasem w przypadku sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa – zgodnie z prawem sprzedawca nie może obarczyć żadnymi kosztami konsumenta rezygnującego z zakupu.

Prezes UOKiK zobowiązał spółkę do zaniechania kwestionowanych praktyk. Decyzja dotycząca działań AQUA-POL nie jest ostateczna. Przedsiębiorcy przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jednocześnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwraca uwagę na konieczność zachowania szczególnej ostrożności przy transakcjach zawieranych poza lokalem przedsiębiorcy, głównie podczas pokazów organizowanych w domach lub na specjalnych wyjazdach. Decydując się na zakup, przede wszystkim warto porównać inne oferty– może bowiem okazać się, że ten sam towar w sklepie kosztuje znacznie mniej. W przypadku zakupu towaru w systemie ratalnym, przede wszystkim należy dokładnie sprawdzić całkowity koszt kredytu i warunki, na jakich jest udzielany - informuje Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK.

Dołącz do dyskusji: UOKiK: AQUA-POL nie informowała klientów o ich prawach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl