SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Uwaga!” wyprzedziła “Celownik”, w górę “Interwencja”

“Uwaga!” to najpopularniejszy codzienny magazyn interwencyjny, który ogląda w 2011 r. ponad 3 mln widzów. Rok wcześniej liderem był nadawany w TVP 1 “Celownik”, który sporo stracił. Wzrost odnotowała “Interwencja”.

Z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement za okres od 1 stycznia br. do 20 kwietnia br. wynika, że średnia oglądalność “Uwagi!” TVN wyniosła w tym czasie 3,18 mln widzów, co dało stacji 20,15 proc. udziału w grupie 4+ i 19,93 proc. w 16-49.  Program zanotował niemal taką samą widownię jak w analogicznym okresie ub.r. (miał wtedy 3,19 mln oglądających). Emitowany jest codziennie ok. godz. 19.45.

Na drugim miejscu znalazł się “Celownik”, który nadawany jest w TVP 1 w dni robocze o 16.45. Śledzi go 1,97 mln osób, co daje stacji 20,54 proc. udziału w 4+ i tylko 12,83 proc. w 16-49. Rok wcześniej magazyn zaczynał się po “Teleexpressie” (o 17.20) i miał aż 3,38 mln oglądających, a jego udział wynosił niemal 30 proc.

Wzrost widowni odnotowała tylko trzecia w zestawieniu “Interwencja”, którą oglądać można w Polsacie od poniedziałku do piątku o 16.10. Obecnie jej oglądalność to 1,64 mln widzów, podczas gdy rok wcześniej było to 1,4 mln. Udział tego programu poszedł do góry z 16 proc. do 18,34 proc. (dane dla grupy 4+).

Wirtualnemedia.pl Wszyscy 4+ 16-49
Program Stacja AMR SHR % SHR %
 
01-01-2011 - 20-04-2011
UWAGA ! TVN 3 181 340 20,15% 19,93%
CELOWNIK TVP1 1 967 988 20,54% 12,83%
INTERWENCJA Polsat 1 641 243 18,34% 18,99%
 
01-01-2010 - 20-04-2010
CELOWNIK TVP1 3 379 611 29,96% 22,20%
UWAGA ! TVN 3 191 061 20,44% 19,73%
INTERWENCJA Polsat 1 400 196 16,00% 17,59%


Najpopularniejszy w tym roku odcinek “Uwagi!” zgromadził 4,2 mln widzów, “Celownika” - 2,77 mln , a “Interwencji” - 2,1 mln.

Top 10 wydań “Uwagi!”
  Wszyscy 4+
Data (r) AMR SHR %
24-02-2011 4 205 463 25,45%
17-02-2011 4 140 060 25,13%
13-03-2011 4 060 840 23,74%
24-03-2011 3 979 521 25,34%
15-03-2011 3 880 403 24,64%
14-03-2011 3 846 114 23,84%
17-03-2011 3 783 245 23,58%
09-02-2011 3 764 638 23,47%
16-03-2011 3 660 298 22,80%
20-03-2011 3 658 696 20,89%
 
Top 10 wydań “Celownika”
  Wszyscy 4+
Data (r) AMR SHR %
17-01-2011 2 766 966 25,94%
02-02-2011 2 730 899 24,48%
13-01-2011 2 634 509 24,05%
26-01-2011 2 532 371 23,07%
25-01-2011 2 507 856 23,26%
03-01-2011 2 491 959 21,39%
31-01-2011 2 470 565 22,68%
14-01-2011 2 419 088 22,25%
20-01-2011 2 374 257 21,90%
27-01-2011 2 369 561 21,68%
 
Top 10 wydań “Interwencji”
  Wszyscy 4+
Data (r) AMR SHR %
31-01-2011 2 098 019 21,20%
02-02-2011 2 077 892 20,01%
21-02-2011 1 970 256 20,99%
15-02-2011 1 939 344 20,30%
04-01-2011 1 935 822 18,97%
11-02-2011 1 918 378 19,65%
03-01-2011 1 888 261 17,01%
03-02-2011 1 884 810 19,14%
23-02-2011 1 875 136 19,49%
27-01-2011 1 871 246 18,40%


“Uwaga!” przegrywa z “Wiadomościami”, a  Interwencja” z Modą na sukces”

TVN podczas emisji “Uwagi!” zajmuje drugie miejsce w rynku. Stacja przegrywa jedynie z Jedynką, która nadaje wówczas końcówkę “Wiadomości” i “Sport”, co daje jej 30,47 proc. udziału wśród wszystkich widzów.

Jedynka w paśmie “Celownika” także jest druga. Wyprzedza ją Polsat, emitujący wówczas docu-crime “Malanowski i partnerzy”. Stacja ta notuje wtedy 23,82 proc. udziału.

Również Polsat jest wiceliderem rynku, gdy nadaje “Interwencję”. Magazyn przegrywa jedynie z nadawaną w TVP 1 “Modą na sukces”, którą w tym czasie śledzi co czwarty widz telewizji w Polsce.

Stacja Wszyscy 4+
AMR SHR %
TVP 1 4 811 104 30,47%
Uwaga! 3 181 340 20,15%
Polsat 2 269 264 14,37%
TVP 2 1 349 804 8,55%
 
Stacja Wszyscy 4+
AMR SHR %
Polsat 2 282 061 23,82%
Celownik  1 967 988 20,54%
TVN 1 358 881 14,18%
TVP 2 502 002 5,24%
 
Stacja Wszyscy 4+  
AMR SHR %
TVP 1 2 264 219 25,30%
Interwencja 1 641 243 18,34%
TVN 1 346 540 15,05%
TVP 2 606 267 6,78%

 

Wpływy reklamowe “Interwencji” wzrosły najbardziej, “Celownik” stracił

Najbardziej dochodowym programem interwencyjnym jest “Uwaga!”, która jednak w przeciwieństwie do jej konkurentów nadawana jest codziennie. Wpływy z reklam emitowanych przez i po tym magazynie wyniosły w okresie od 1 stycznia do 20 kwietnia br. 25,4 mln zł, czyli o 9,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazła się “Interwencja” z wpływami na poziomie 8,2 mln zł (wzrost o 23,5 proc.), zaś “Celownik” przyniósł z reklam 6,8 mln zł, co oznacza spadek o 6 proc. (dane cennikowe netto, bez rabatów). Żaden z tych magazynów nie jest przerywany reklamami.

Dołącz do dyskusji: “Uwaga!” wyprzedziła “Celownik”, w górę “Interwencja”

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
reporter
Brawo red. Pawłowska, filmy dokumentalne leżą, magazyn "Celownik" jak widać też Co jeszcze zostało do zepsucia? Czy tego w Jedynce nikt nie widzi?
0 0
odpowiedź
User
gosc
taki podobny artykuł przydałby się z prognozami pogody,bo nigdy nie było nic na temat oglądalności prognoz pogody
0 0
odpowiedź
User
Joey
"Uwaga!" zajmuje zupełnie inne pasmo, niż "Interwencja" i "Celownik", więc nie ma się co dziwić, że TVN tutaj wygrywa.
0 0
odpowiedź