SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2019 roku wydatki na reklamę cyfrową w USA wyższe niż na media tradycyjne

W 2019 roku wydatki na reklamę cyfrową w USA po raz pierwszy będą wyższe niż budżety przeznaczone na media tradycyjne - wynika z prognoz eMarketera. Większość pieniędzy w segmencie digital trafi na platformy mobilne, zaś radio, telewizja i reklama prasowa po raz kolejny zanotują odpływ reklamodawców.

Jak przewiduje firma analityczna eMarketer wydatki na reklamę cyfrową w Stanach Zjednoczonych wzrosną do końca 2019 r. o 19 proc. osiągając kwotę 129,34 mld dol.

Będzie to oznaczało, że segment digital zdobędzie udział w rynku na poziomie 54,2 proc. i po raz pierwszy w historii zwycięży w walce o budżety reklamowe z mediami tradycyjnymi.

Amazon zyskuje na znaczeniu

Prognozy eMarketera zakładają, że większość wydatków na reklamę cyfrową - 87,06 mld dol. trafi do segmentu mobilnego. Analitycy przewidują rosnące znaczenie Amazona na rynku amerykańskiej reklamy cyfrowej.

W br. jego rynkowy udział wzrośnie do 8,8 proc., podczas gdy udziały Google spadną do 37,2 proc., a Facebooka pójdą nieznacznie w górę do poziomu 22,1 proc.

Łączny udział Google’a i Facebooka w zeszłym roku w torcie reklamy cyfrowej w USA wyniósł 60 proc., co przełożyło się na 65 mld dolarów przychodów. Jak szacuje eMarketer, w tym roku ich udział spadnie do 59 proc., ale realne wpływy tych gigantów, wskutek wzrostu rynku, będą większe i wyniosą 77 mld dol.

2019 będzie w USA kolejnym rokiem, w którym w defensywie znajdą się na rynku media tradycyjne. Ich udział spadnie z 51,4 proc. w roku 2018 do 45,8 proc. w br.

Największy spadek (o 19 proc.) zanotuje segment ogłoszeń, o 17,8 proc. zmniejszą się wydatki na reklamę w prasie drukowanej, a 2,2 proc. budżetów stracą nadawcy telewizyjni.

Dołącz do dyskusji: W 2019 roku wydatki na reklamę cyfrową w USA wyższe niż na media tradycyjne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl