SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W informacjach i publicystyce Onet tuż przed WP.pl, a Interia wyraźnie przed Gazeta.pl

W kategorii informacji i publicystyki Onet.pl ma nieco więcej użytkowników i odsłon niż WP.pl, natomiast Interia.pl zdecydowanie wyprzedza Gazeta.pl. W skali roku Interia zanotowała duży wzrost.

W marcu br. strony informacyjne i publicystyczne Onetu odwiedziło 8,44 mln realnych użytkowników, czyli 29,95 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 165,33 mln odsłon, a każdy korzystał z tych witryn średnio przez 32 minuty i 59 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Analogiczna sekcja WP.pl zanotowała prawie pół miliona użytkowników mniej (7,96 mln) i nieco mniej odsłon (163,42 mln) od Onetu, za to średni czas korzystania z niej był dłuższy, wyniósł 39 minut i 10 sekund.

Dział informacyjno-publicystyczny Interii przy 6,82 mln użytkowników miał 95,15 mln odsłon oraz 17 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast taka sekcja Gazeta.pl miała 4,86 mln użytkowników, 76,63 mln odsłon oraz 20 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania.

Tylko na komputerach sekcja informacyjno-publicystyczna WP.pl miała więcej użytkowników niż analogiczny dział Onetu (5,39 mln wobec 5,2 mln) i nieco dłuższy przeciętnych czas korzystania przez odwiedzającego (35 minut i 53 sekundy wobec 34 minut i 3 sekund), za to znacznie mniej odsłon (85,93 mln wobec 96,01 mln).

Natomiast taki dział Interii wyraźnie wyprzedził analogiczną sekcję Gazeta.pl pod względem liczby użytkowników (3,76 mln wobec 2,51 mln) i odsłon (49,57 mln wobec 33,71 mln), ale nieco krótszy średni czas spędzony przez odwiedzającego (18 minut i 35 sekund wobec 19 minut i 59 sekund).

Z kolei na urządzeniach mobilnych strony informacyjno-publicystyczne Onetu miały więcej użytkowników od takich witryn WP.pl (5,4 mln wobec 4,69 mln), ale mniej odsłon (69,32 mln wobec 77,49 mln) i krótszy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (18 minut i 48 sekund wobec 25 minut i 11 sekund).

Dział Interii odwiedziło 4,34 mln internautów, natomiast sekcja Gazeta.pl miała 3,21 mln użytkowników.

W każdym z analizowanych portali sekcję informacyjno-publicystyczną odwiedziła mniej więcej połowa wszystkich użytkowników portalu. W przypadku Onetu ten wskaźnik wyniósł 47,9 proc., na WP.pl - 52,86 proc., na Interii - 46,22 proc., a na Gazeta.pl - 47,92 proc.

Na WP.pl dział informacyjno-publicystyczny wygenerował 5,37 proc. odsłon całego portalu. W przypadku Onetu było to 9,27 proc., a w przypadku Interii - 11,49 proc. Za to na Gazeta.pl taka sekcja zanotowała 28,04 proc. odsłon całego portalu.

Jest to związane m.in. z faktem, że serwis mailowy Gazeta.pl notuje wielokrotnie mniejszą odwiedzalność niż analogiczne witryny Onetu, WP.pl i Interii. Ponadto serwis sportowy, inaczej niż u konkurentów, działa pod osobną domeną Sport.pl. W konsekwencji cała Gazeta.pl ma wiele razy mniej odsłon niż trzy inne z czołowych portali.

W skali roku sekcja informacyjno-publicystyczna Onetu zyskała 2,5 pkt proc. zasięgu (to 9,1 proc. w górę), ale straciła 9,13 mln odsłon oraz minutę i 26 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 5,2 i 4,2 proc. w dół).

Analogiczny dział WP.pl minimalny wzrost zasięgu (o 0,07 pkt proc., czyli 0,2 proc.), wyraźny wzrost liczby odsłon (o 25,09 mln, a więc 18,1 proc.) i niewielki spadek przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (o 33 sekundy, czyli 1,4 proc.).

Mocno wzrosły statystyki stron informacyjno-publicystycznych Interii. Zyskały one 6,28 pkt proc. zasięgu i 28,62 mln odsłon (to 35 i 43 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania o minutę i 58 sekund (czyli 10,2 proc.).

Z kolei podobna sekcja Gazeta.pl straciła 2,42 pkt proc. zasięgu i 36,45 mln odsłon (12,3 i 32,2 proc. w dół), a przeciętny czas korzystania z niej wydłużył się o minutę i 16 sekund (a więc 6,6 proc.).

Dołącz do dyskusji: W informacjach i publicystyce Onet tuż przed WP.pl, a Interia wyraźnie przed Gazeta.pl

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
Przyklad demaskacyjnego wpisu wrzutki z forum abczdrowie grupy WP.
Kazdy moze przekonac sie jaka fikcja sa komercyjne portale

Wirtualna Polska, to takie same ścierwo jak Interia, czy Onet. Wszędzie na forach grupy spotkamy moderatorów dyskusji internetowych zakładający ssszzztttuuuccczzzmnneee ttteeemmmaątttyyy Ochronę trolli i wbrew przepisom prawnym n*eleglną r*klamę. Moderowanie to farsa. To co opisuje na przykładzie Interii można odnieść i do innych wielkich portaIi.

Pod spodem możecie ściągnąć kilka moich opracowań jak rzeczywiście działa virtual. Opisuje dość szczegółowo dzisiejszą internetową rzeczywistość ogólnie i daje przykłady z Interii. Specjalizuje się w takich zagadnieniach. Daje też poradniki i instrukcje jak walczyć z medialnymi korporacjami i ich sługusami. Co wyparuje na powrót zmaterializuje.

tiny.pl/gksdx w tym adresie znajdziesz ciekawe teksty, które naświetlają jak funkcjonuje portal Interia. Adres jest zakodowany, z powodu auto ffillttrroowwaanniiia niewygodnych tekstów na Inter*i. Adres do mojego konta na wirtualnym dysku - tam można ściągnąć teksty w jednym pliku txt.
To potrzebna wiedza dla każdego forumowicza.

Spis dostępnych tekstów:
1. Jak funkcjonuje portal Interia?
2. Czym są bboottyy , hheejjtteerrzzyy i rreekkllaammiiaarrzzee?
3. Jak się odbywa moderowanie po*talu?
4. Czym chronić się przed analizą naszej aktywnoś*i i blokowanie reklam?
5. BBllookkoowwaanniiee rreekkllaamm, szpiegowania na Androidzie
6. Gdzie założyć bezpieczną, darmową pocztę bez reklamowego spamu?
7. Jak obrzydzić pracę administracji?
8. Nie korzystaj z osobnych aplikacji (.apk) reklamowanych nam przez kkoommearrccyyjjnnee ppoorrttaaIIee od mydła i powidła!
9. Jak prosto unicestwić szpiegującego szkodnika Gemius/PBI

Żeby nie być gołosłownym to przykład z jednego z forów grupy Wirtualnej Polski
Wystarczy rozejrzeć się po działach.

Wchodzi do akcji niejawny płatny moderator dyskusji internetowych, jego nick to - litera 3 kropki litera i co kilka minut zakłada kilkanaście sszzttuucczznnyycchh tteemmaattóóww  w serii. Nawet nie wymyśla oryginalnych nicków bo szkoda czasu. I tak co jakiś czas przeskakuje do innego popularniejszego działu. Sami się proszą, aby w końcu wyewoluował ktoś taki jak ja.

Słowa z dużą ilością liter, albo z gwiazdką, w normalnej postaci są dodawane do filtra antyspamowego, aby blokować krytykę. Praktyki takie są zabronione prawem.

No i co? To ja rządzę w całym internecie. Która witryna mi podpadnie ma przejebane!

Internauci!
Macie okazję poznać jedynego w Polsce nieprześcignionego znawcę wirtualu, specjalistę od tępienia oszukańczych portali i wszelakiej proweniencji adminów i moderatorów. Tylko ja mam wszechstronną wiedzę, niezbędne do tego umiejętności i intelekt, aby przeciwstawić się złu w internecie. Będziemy się jeszcze mijać nie raz.

Ten nick będzie znany w całym kraju.
DeRick
0 0
odpowiedź
User
poPO
Premia dla Interii za horyzontalny layout. Możliwość komentarzy dla każdego a nie tylko użytkowników Fb. Wyważona treść informacji. Duży plus dla tego portalu.
0 0
odpowiedź
User
PISyf
Interia siedlisko forumowych trolli z nowogrodzkiej.
0 0
odpowiedź