SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wygoda przekonuje do zakupów online

Decydującym czynnikiem przekonującym do zakupów w internecie jest wygoda - pokazują dane agencji badawczej Inquiry. W ecommerce kuszą też ceny i szeroka oferta produktów.

Aż 60 proc. kupujących online robi w ten sposób zakupy przynajmniej raz na 2-3 tygodnie w przypadku produktów, a przynajmniej raz w miesiącu korzysta przez internet z różnych usług.

Jeśli chodzi o kategorie produktowe, Polacy najczęściej kupują przez internet kosmetyki i perfumy, oraz odzież, bieliznę dla dorosłych oraz artykuły wyposażenia domu. Do często kupowanych należą również obuwie dla dorosłych, sprzęt AGD i RTV, książki i gry, a także telefony i sprzęt komputerowy wraz z akcesoriami. Coraz chętniej w internecie kupowane są także produkty dla dzieci, szczególnie obuwie.

- Zakupy internetowe z każdym rokiem zwiększają swój udział w naszym koszyku zakupowym. Pandemia przyspieszyła ten proces - wzrosła zarówno liczba osób korzystających z tej formy zakupów, jak i ich częstość. Co ciekawe, o ile zmiany w zakupach usług zostały wymuszone przez odgórne ograniczenia, o tyle w przypadku produktów struktura zakupów nie uległa dużym zmianom. Oznacza to, że z tego trendu mogą skorzystać wszyscy, którzy zadbają o obecność w kanale e-commerce - komentuje Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry.

Przez internet rezerwujemy bilety, noclegi i płacimy za treści wideo

Wśród usług na pierwszych miejscach znajdują się rezerwacje noclegów, zakup biletów kolejowych i subskrypcje płatnych serwisów streamingowych (np. Netflix). Jednak w porównaniu z analogicznym badaniem przeprowadzonym w 2019 r., w wyniku ograniczeń związanych z pandemią wiele usług, w tym bilety kolejowe, rezerwacje noclegów, bilety na koncerty oraz bilety lotnicze kupowane były przez zdecydowanie mniejszą grupę osób.

Allegro najchętniej wybieraną platformą ecommerce

Wśród platform zakupowych niekwestionowanym liderem pozostaje Allegro – niemal 90 proc. osób dokonujących zakupów on-line korzystało z tej platformy w ciągu ostatniego roku. Na drugim miejscu plasuje się platforma zakupów lokalnych OLX, a za nią Netflix oraz chińska platforma AliExpress. Netflix zanotował przy tym duży wzrost odsetka użytkowników w badanej grupie (z 31 proc. do 37 proc.).

Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca zakupu w internecie jest niska cena, szczególnie dotyczy to osób w wieku od 35 do 44 lat. Oprócz tego polscy klienci bardzo cenią sobie również szeroką ofertę produktową, pojawiające się promocje na poszczególne produkty oraz opcję darmowej dostawy. Starsze osoby zwracają uwagę na dokładne opisy produktów.

Jeśli chodzi o płatności, przelew z konta bankowego oraz płatności mobilne (np. Blik) to dwie najchętniej wybierane formy zapłaty za zakupy w internecie. W porównaniu do roku 2019 istotnie zwiększył się poziom preferencji dla płatności mobilnych, a na znaczeniu straciły przelewy w systemach płatniczych oraz płatność gotówką przy odbiorze.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w dniach 19-29 listopada 2020 r. na próbie 1000 dorosłych Polaków, którzy robią zakupy produktów lub usług w internecie (sondaż online na panelu YouGov).

Dołącz do dyskusji: Wygoda przekonuje do zakupów online

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl