SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wzrost wydatków na mobilne dane

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku dochody z mobilnych danych wyniosły na całym świecie 49 miliardów dolarów.

Kwota ta stanowiła blisko 20 procent ogółu wydatków na mobilne usługi - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na dane firmy Informa Telecoms & Media.

Wskaźnik ten różnił się w zależności od regionu świata. Największy udział mobilne dane w całkowitych dochodach z mobilnych usług miały w regionie Azji i Pacyfiku (24,57 procenta - 20,3 miliarda dolarów).

Następne pod tym względem były: Europa Zachodnia (21,13 procenta - 13,1 mld USD), Ameryka Północna (19,76 procenta - 8,6 mld USD), Europa Wschodnia (15,7 procenta - 2,9 mld USD), Ameryka Łacińska (13,02 procenta - 2,4 mld USD), Bliski Wschód (8,21 procenta - 927,6 mln USD) oraz Afryka (6,62 procenta - 881,7 mln USD).

W porównaniu z mobilną rozrywką dominującą rolę pod względem dochodów z mobilnych danych wciąż odgrywają wiadomości SMS i MMS. Dzieje się tak pomimo rosnącej dostępności i popularności zaawansowanych telefonów komórkowych umożliwiających odtwarzanie muzyki czy wideo.

Z analizy firmy Portio Research przeprowadzonej w lipcu bieżącego roku, a dotyczącej różnych usług związanych z mobilnymi danymi, wynika, że mobilna muzyka i wideo miały tutaj w 2006 roku odpowiednio 6,7 i 1 procent udziałów wobec 57,6 i 14,5 procenta w przypadku wiadomości SMS i MMS.

Tymczasem w 2011 roku muzyka i wideo zanotują według Portio pod tym względem wzrost odpowiednio do 9 i 7,9 procenta udziałów w dochodach z mobilnych danych. Najwięcej stracą na tym wiadomości SMS (do poziomu 39,8 procenta udziałów), a tylko nieznacznie wiadomości MMS (do 14,2 procenta).

źródło: eMarketer

Dołącz do dyskusji: Wzrost wydatków na mobilne dane

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl