SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“X Factor” stracił milion widzów, ale jest liderem

Druga edycja talent-show TVN “X Factor” ma ponad milion widzów mniejszą oglądalność niż pierwsza jego odsłona. Program wygrywa jednak z konkurencją i podnosi wynik TVN względem ubiegłego roku.

Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po trzech castingowych odcinkach “X Factor 2” ogląda 3,64 mln widzów, a udział stacji wynosi wtedy 23,15 proc. w grupie 4+ i 28,74 proc. w komercyjnej 16-49. Obecnie program oglądać można w soboty o 20.00.

Rok temu show nadawano w niedziele o 20.00. Emitowana wówczas pierwsza seria gromadziła przed odbiornikami 4,69 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 26,31 proc. i 33,02 proc. (dowiedz się więcej).

Stacja TVN przenosząc “X Factor” na soboty poprawiła jednak wyniki pasma o 20.00. Bowiem w analogicznym okresie ub.r. filmy fabularne emitowane w tym czasie przyciągały jedynie 1,58 mln widzów, co dawało kanałowi odpowiednio 10,29 proc. i 12,51 proc. udziału.

W paśmie nadawania muzycznego widowiska TVN jest liderem rynku telewizyjnego
. W grupie 4+ na drugim miejscu z wynikiem na poziomie 22,17 proc. jest TVP1, nadająca wówczas “Pogodę”, “Komisarza Alexa” i filmy fabularne. Trzecia jest Dwójka (14,86 proc.; “Bitwa na głosy”), a czwarty - Polsat (14,40 proc., filmy). W grupie komercyjnej TVN jest liderem z ponad 10 pkt. proc. przewagi nad drugim Polsatem.
 


Z danych telemetrycznych wynika, że program “X Factor” śledzą najchętniej kobiety, widzowie po 30. roku życia oraz mieszkańcy miast.



Odcinek po odcinku

Data Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
03-03-2012 3 267 959 20,72% 25,76%
10-03-2012 3 930 711 24,70% 30,89%
17-03-2012 3 734 058 24,05% 29,49%
Średnia 3 644 647 23,15% 28,74%


 “X Factor” na tle konkurencji 

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVN – X Factor 3 644 647 23,15% 28,74%
TVP 1 3 489 834 22,17% 15,82%
TVP 2 2 339 643 14,86% 12,94%
Polsat 2 265 887 14,40% 17,99%


 Profil widowni show

    ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 38,75% 81
Kobiety 61,25% 118
Wiek  4-9 2,43% 41
 10-15 3,47% 52
16 - 19 3,44% 63
20 - 24 4,10% 53
25 - 29 8,42% 95
30 - 34 10,80% 130
35 - 39 7,84% 106
40 - 44 8,31% 128
45 - 49 8,87% 132
50 - 54 9,69% 121
55 - 59 10,79% 138
60 21,83% 106
Wlk. miasta Wieś 29,70% 76
< 50 tys. 24,65% 105
50-100 tys. 8,68% 105
100-200 tys. 10,45% 137
> 200 tys. 26,52% 124
Zawód Top management 11,64% 118
Pracownicy średniego szczebla 21,05% 136
Pracownicy fizyczni i rolnicy 20,30% 108
Emeryci 28,19% 112
Inni 18,83% 62
Wykształcenie Podstawowe 40,35% 100
Średnie 37,87% 117
Wyższe 15,87% 109
Inne 5,90% 47

Dołącz do dyskusji: “X Factor” stracił milion widzów, ale jest liderem

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eryk
Brawo tvn! uwielbiam X-factora!
0 0
odpowiedź
User
widz
x-factor jest najlepszym talent show w PL - takie moje zdanie
0 0
odpowiedź
User
Q
A kiedy w TVN coś dla widzów z IQ powyżej 80, bo na więcej i tak nie liczę...?
0 0
odpowiedź