SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zawyżony nakład wprowadzał w błąd w reklamie „Gazety Regionalnej”

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że autopromocyjna reklama „Gazety Regionalnej” mogła wprowadzać w błąd, ponieważ zawierała dane o nakładzie pisma sprzed roku, wyższym od obecnego.

Autor przesłanej do Komisji Etyki Reklamy skargi na autopromocyjną grafikę „Gazety Regionalnej” - tygodnika ukazującego się w Żarach, Żaganiu, Zielonej Górze i Nowej Soli - zwrócił uwagę, że podawany jest w niej nakład tytułu wynoszący 35 tys. egz. Tymczasem obecny nakład „Gazety” to ok. 30 tys. egz. Odbiorca określił to jako „zawyżanie nakładu o około 20 procent i z tego tytułu czerpanie zysków z reklamy i porównywanie się z lokalną konkurencją (3 tysiące egzemplarzy) wprowadzające klienta w błąd”.

Wydająca „Gazetę Regionalną” spółka Regionalna wyjaśniła, że omawiana reklama autopromocyjna została przygotowana na początku ub.r., kiedy nakład pisma wynosił dokładnie 34,8 tys. egz.. „Plik, stworzony wówczas przez grafika na podstawie danych o sprzedaży, został umieszczony w katalogu plików stałych, stanowiącym bazę reklam i autoreklam, z których korzystamy wielokrotnie. Z tego też katalogu był pobierany w okresie od stycznia do lutego 2013 r. (w tym czasie nakład przekraczał 31 tys. egzemplarzy)” - wyjaśniła spółka. Dodała, że autor skargi dołączył do niej poufne faktury z drukarni, które mógł zdobyć nielegalnie. Dlatego firma zamierza powiadomić o tym organa ścigania, ponieważ podejrzewa, że skarga jest elementem walki konkurencyjnej.

Zdaniem Komisji Etyki Reklamy przekazy autopromocyjne „Gazety Regionalnej” z hasłem mówiącym o nakładzie w wysokości 35 tys. egz. mogły wprowadzać odbiorców w błąd, ponieważ wydawca nie przedstawił wystarczających dowodów na potwierdzenie tej informacji. „Tak jednoznaczne stwierdzenie jak ‘nakład 35 tys. egzemplarzy’, powinno być prezentowane w reklamie w sposób przejrzysty i jednoznaczny i tylko wówczas jeśli nakład rzeczywiście wynosi 35 tysięcy egzemplarzy” -  podkreśliła Komisja i uczuliła wydawcę pisma, żeby podawał w reklamach aktualne dane o jego nakładzie.

Dołącz do dyskusji: Zawyżony nakład wprowadzał w błąd w reklamie „Gazety Regionalnej”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Co za niechlujstwo - "kiedy nakład pisma wynosił dokładnie 34,8 tys. zł."

Ludzie robicie to na kolanie. To ma być portal o mediach, dla mediów. Proponuję nieco więcej staranności.
0 0
odpowiedź