SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

3 mln widzów Ligi Mistrzów w TVP1, 43 mln zł z reklam

Mecze piłkarskiej Ligi Mistrzów w minionym sezonie oglądało na antenie TVP1 ponad 3 mln widzów. Największą popularnością cieszył się finał rozgrywek, w którym Bayern Monachium pokonał Borussię Dortmund.

TVP1 w sezonie 2012/2013 nadawała po jednym meczu Ligi Mistrzów w środy o 20.40. Średnia oglądalność tych transmisji wyniosła 3,08 mln osób, co przełożyło się na 21,13 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 21,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurment przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W poprzednim sezonie 2011/2012 spotkania Ligi Mistrzów pokazywał Polsat. Rozgrywki na antenie tej stacji cieszyły się mniejszą popularnością - oglądało je tam średnio 2,19 mln widzów, a udział wyniósł odpowiednio 16,17 proc. i 17,83 proc. (więcej na ten temat)

We właśnie zakończonym sezonie najwięcej widzów zgromadził w TVP1 finałowy mecz między Borussią Dortmund a Bayernem Monachium, który w sobotę 25 maja br. oglądało 6,96 mln widzów przy udziale wynoszącym 45,22 proc. Drugie miejsce zajęło spotkanie między Borussią a Realem Madryt, które śledziło 4 mln osób.

W paśmie nadawania Ligi Mistrzów w Jedynce stacja ta minimalnie przegrywała tylko z TVP2, nadającą wówczas głównie “Na dobre i na złe” i filmy fabularne, osiągając 21,57 proc. udziału. Za TVP1 uplasowały się TVN (12,63 proc.) i Polsat (10,01 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej Jedynka była liderem przed Dwójką.

Wpływy TVP1 z reklam nadawanych przy meczach Ligi Mistrzów wyniosły 42,5 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Liga Mistrzów nadawana była też w minionym sezonie na stacji nSport, dostępnej na platformie n (obecnie nc+) i w niektórych sieciach kablowych. Kanał ten najpierw w tygodniu pokazywał po cztery spotkania, a w dalszych fazach rozgrywki jeden lub dwa mecze. Spotkania w nSport w sezonie 2012/2013 oglądało średnio 74 tys. widzów przy udziale wynoszącym 0,52 proc. w 4+ i 0,63 proc. w 16-49 (dane łącznie z powtórkami).

Od kwietnia br. spotkania Ligi Mistrzów obecne były także w Canal+ Sport, gdzie pokazano równolegle z nSport łącznie kilka meczów - zgromadziły one średnio 361 tys. osób, a udział stacji wyniósł odpowiednio 2,57 proc. i 3,29 proc.

Najwięcej widzów w kanałach nc+ śledziło spotkanie Borussi Dortmund i Realu Madryt. Na antenie nSport oglądało je 825 tys. widzów przy udziale 6,14 proc., w Canal+ Sport - 564 tys. widzów (udział wyniósł 4,75 proc.). Z kolei finałowy mecz z 25 maja br. do  nSport przyciągnął 301 tys. osób przy udziale na poziomie 2,10 proc., a do Canal+ Sport - 225 tys. osób (udział wyniósł 1,50 proc.).


Widownia Ligi Mistrzów w TVP1 na tle konkurencji

 

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP2

3 097 327

21,57%

18,14%

TVP1 - LM

3 076 768

21,13%

21,85%

TVN

1 813 282

12,63%

12,73%

Polsat

1 437 652

10,01%

13,02%


Topowe mecze rozgrywek

Top mecze w TVP1

Wszyscy 4+

Mecz

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

BORUSSIA DORTMUND - BAYERN MONACHIUM

25-05-2013

20:28

23:00

6 962 914

45,22%

BORUSSIA DORTMUND - REAL MADRYT

24-04-2013

20:26

22:48

4 003 924

28,11%

FC BARCELONA - BAYERN MONACHIUM

01-05-2013

20:27

22:44

3 814 883

25,70%

Dołącz do dyskusji: 3 mln widzów Ligi Mistrzów w TVP1, 43 mln zł z reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aaby
Brawo tvp! Ryzykowali a jak widac mieli srednio 800 tys widzow wiecej na mecz niz Polsat!
0 0
odpowiedź
User
lll
tvp powino pokazywac mecze we wtorek i wsrode jak nsport puszcza raz wtygodniu czesto w srode jak ejst gorszy mecz i bardzo sa podnieceni
0 0
odpowiedź
User
iki
A czy TVP 1 to kanał sportowy ?
0 0
odpowiedź