SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

722-proc. wzrost na polskim rynku m-commerce

Polski rynek handlu mobilnego urósł w zeszłym roku o 722%, dzięki czemu wyprzedziliśmy pod tym względem resztę Europy - wynika z raportu firmy zanox.

Z badań „zanox Mobile Performance Barometer” wynika, że 50% transakcji mobilnych w Europie jest zawieranych przy pomocy iPada.

W Polsce odnotowano największy wzrost dochodów z reklamy mobilnej - aż 722%.

Z badań wynika, że Polacy przekonali się do systemu Android. W 43% przypadków to właśnie platforma Google była wykorzystywana do zawierania transakcji mobilnych. Pod tym względem ustępujemy tylko Hiszpanii, gdzie udział Androida wynosi 44%.

Taki rezultat różni się od wyników łącznych z krajów i regionów, które wzięły udział w badaniu. W Niemczech, Włoszech, Francji, Hiszpanii, krajach Beneluksu, Skandynawii i Polsce króluje iPad - 50%. Tablet Apple dominuje przede wszystkim w Niemczech - 79% transakcji.

Jednak system operacyjny iOS zaczyna systematycznie zmniejszać swoje udziały na rzecz Androida. Jeśli podsumować wszystkie urządzenia pracujące pod kontrolą iOS (iPhone, iPod i iPad) to system notuje spadek o 7 pkt. proc. na przestrzeni ostatniego roku, z 82% do 75%. Natomiast Android tylko w ciągu ostatniego roku zyskał 9 pkt. proc. i obecnie odpowiada za 21% transakcji w sieci zanox.

W 2011 roku sieć zanox odnotowała 2 mln transakcji mobilnych na łączną kwotę 0,5 miliarda złotych (120 mln euro). Oznacza to jeden zakup co 15 sekund. Dało to łączny wzrost przychodów w czwartym kwartale 2011 roku z transakcji w kanale mobilnym o 313% w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim.

Liderem w kwestii wzrostu jest Polska, gdzie przychody firmy zanox z transakcji mobilnych rosną najszybciej (+722% rok do roku). Tuż za nami są kraje skandynawskie, które sumarycznie generują najwięcej transakcji mobilnych. Największą popularnością w naszym kraju cieszą się oferty linii lotniczych, a także zakupy grupowe.



 

Wyniki badania „zanox Mobile Performance Barometer” otrzymano dzięki analizie ponad 1000 programów reklamowych z europejskich rynków (Niemcy, Włochy, Francja, Hiszpania, kraje Beneluksu, Skandynawia i Polska), które generują rocznie dziesiątki milionów transakcji.

Dołącz do dyskusji: 722-proc. wzrost na polskim rynku m-commerce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl