85 procent rosyjskich internautów robi zakupy w sieci
W ubiegłym roku rosyjski rynek e-commerce zanotował podwójny wzrost wartości, do poziomu 3,2 miliarda dolarów.
W samej I połowie bieżącego roku czołowy tamtejszy serwis Ozon.ru uzyskał dochód rzędu 45 milionów dolarów, czyli o 78 procent więcej niż przed rokiem - informuje serwis Quintura.
Z kolei z najnowszego badania firmy Romir wynika, że 85 procent rosyjskich internautów przynajmniej raz dokonało zakupu online. Pozostaje tutaj jednak wziąż duże pole do wzrostu, gdyż tylko 16 procent respondentów robi zakupy w sieci co najmniej raz w miesiącu.
70 procent badanych kupujących przez internet płaci gotówką przy odbiorze towaru, 12 procent kartą kredytową, a 10 procent za pomocą internetowych systemów płatności.
Rosjanie najchętniej kupują w sieci książki (51 procent), komputery (43 procent), urządzenia do domu (42 procent), oprogramowanie (32 procent), filmy (26 procent), kosmetyki (25 procent) oraz muzykę (23 procent).
Z kolei najchętniej odwiedzanym przez nich sklepem internetowym jest Ozon.ru (41 procent), a następnie Bolero (11 procent) oraz Ultra Electronics, Softkey i 003.ru (po 10 procent).
źródło: Quintura
Dołącz do dyskusji: 85 procent rosyjskich internautów robi zakupy w sieci