SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora może zweryfikować prognozę wzrostu rynku reklamy o 10-11% poII kw.

Grupa medialna Agora podtrzymała prognozy, według których w 2008roku wydatki reklamowe wzrosną o 10-11%, poinformował prezes MarekSowa w czwartek. Spółka szacuje, że w I kw. wzrost wyniósł 16% izapowiada, że może zweryfikować swoje prognozy po II kw.

"Podtrzymujemy prognozy, możemy je jednak zweryfikować po IIkw." - powiedział Sowa podczas telekonferencji. W I kw. najszybciejrosły wydatki na reklamę w internecie (39%) i outdoorze (26%).Najwolniej, bo o 10%, wzrosły wydatki reklamowe w dziennikachdrukowanych.

Według szacunków Agory, w całym roku wydatki na reklamę winternecie wzrosną o 35-40%, w telewizji - o 11-12%, w reklamiezewnętrznej - o 10%, w radiu - o 7-8%, w magazynach - o 5% i wdziennikach - o 4%.

Akcje spółki traciły ponad 10% (ok. godz. 10:30) - pomimo tego,że wyniki kwartalne okazały się zgodne z oczekiwaniami rynku -ponieważ inwestorzy uznali, że Agora zapłaciła zbyt dużo za firmęTrader.com (Agora informowała o transakcji dzień wcześniej pozakończeniu sesji).

Wartość transakcji wyniosła 54,35 mln USD (ok. 120 mln zł).Przychody Trader.com w zeszłym roku wyniosły 18,5 mln zł, a EBITDAbyła bliska zeru.

"Wycena odzwierciedla sytuację na rynku" - powiedział Sowa.Według niego, internetowe spółki notowane na GPW są wycenianewedług podobnego stosunku przychody/cena.

"Jesteśmy świadomi, że płacimy premię za kontrolę" - powiedziałwiceprezes Zbigniew Bąk. Zaznaczył, że akwizycja jest inwestycjądługoterminową i ma zabezpieczyć Agorę przed efektem migracjiogłoszeń z mediów drukowanych do internetu.

Prezes Sowa przyznał, że Agora prowadzi prace nad kilkomakolejnymi projektami przejęć. Nie sprecyzował jednak ani ich skali,ani możliwego terminu realizacji. "Będziemy się koncentrowali nanajszybciej rosnących segmentach rynku" - powiedział jedynieSowa.

W I kw. roku przychody "Gazety Wyborczej" wzrosły o 11% r/r.Było to możliwe dzięki polityce "dwucenówek", bo sprzedażegzemplarzowa spadła w tym okresie o 9% (co zarząd tłumaczy efektemwysokiej bazy).

Sowa nie powiedział, czy Agora zareaguje na ostatnią decyzjęgrupy Axel Springer, która zdecydowała się podnieść cenęegzemplarzową "Dziennika" (do 1,80 zł z 1,50 zł wponiedziałek-czwartek i do 2,00 zł w sobotę)

"Będziemy obserwować rynek" - powiedział Sowa. Spółka podała, zew I kw. udział "GW" w rynku reklamowym dzienników wzrósł o 1 pp do43,5%.

Przychody reklamowe serwisów internetowych Agory w I kw. wzrosłyo 115%. Spadły jednak przychody segmentu "kolekcje" (z powodusilnej konkurencji i efekty wysokiej bazy) o 52,5% r/r.

Przychody z reklam sektora reklamy zewnętrznej wzrosły o 16%.Grupa planuje intensywny rozwój tej oferty i m.in. umieszczanieekranów CityInfo TV w wagonach metra.

Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostkidominującej wyniósł 18,66 mln zł wobec 14,27 mln zł rok wcześniej.Skonsolidowane przychody wyniosły 313,42 mln zł wobec 302,73 mln złrok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Agora może zweryfikować prognozę wzrostu rynku reklamy o 10-11% poII kw.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl