SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Apple najbardziej wartościową marką świata, a Lego najmocniejszą

Koncern Apple, którego wartość wynosi ponad 128 mld dol. jest obecnie najcenniejszą marką na świecie. Natomiast Lego z wynikiem 93,4 pkt to najsilniejszy brand na rynku - wynika z zestawienia Brand Finance Global 500.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Raport dotyczący najbardziej wartościowych i mocnych marek jest publikowany co roku przez firmę Brand Finance. Składa się z dwóch najważniejszych części. W pierwszej firmy są oceniane według ich finansowej wartości. Na ocenę siły marki w drugiej części raportu składa się kilka czynników - kondycja ekonomiczna marki, prognoza jej przychodów oraz lojalność i przywiązanie klientów.

Według rankingu na 2015 r. najcenniejszą marką na świecie pozostaje koncern Apple, której wartość wynosi obecnie 128,3 mld dol. - o 23 proc. więcej, niż w roku 2014. Na drugim miejscu znalazł się Samsung z wartością na poziomie 81,7 mld dol., podium zamyka zaś Google wyceniany na 76,6 mld dol.

Raport Brand Finance Global 500 wskazuje też, że procentowo najwięcej na wartości (185 proc.) zyskał Twitter, nieco mniejszy wzrost (161 proc.) zanotowała wyszukiwarka Baidu, która wyprzedziła Facebooka - według szacunków jego wartość wzrosła na poziomie 146 proc.


Opracowanie Brand Finance ujawnia także, które marki są najcenniejsze w poszczególnych regionach świata. W Afryce jest to MTN, w Azji Samsung, w Północnej Ameryce Apple, W Płd. Ameryce Bradesco, w Europie BMW, a na Środkowym Wschodzie - Emirates. Z kolei najbardziej wartościową branżą jest obecnie sektor technologiczny wyceniany na 732 mld dol., który wyprzedza sektor bankowy wart 644 mld dol.


Za najsilniejszą markę 2015 r. według punktacji Brand Finance uznano Lego (93,4 pkt). Zastąpiło ono na pozycji lidera firmę Ferrari, która spadła na 9 miejsce zestawienia. Na drugie miejsce trafiła firma PWC z wynikiem 91,8 pkt, a trzecie miejsce przypadło Red Bullowi, który zgromadził łącznie 91,1 pkt.

Dołącz do dyskusji: Apple najbardziej wartościową marką świata, a Lego najmocniejszą

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
P.
LEGO - kocham te klocki mimo 35 lat na karku :)
0 0
odpowiedź
User
Mięso
Skoro LEGO jest lepsze od Coca Cola a Apple lepszy od BMW to naprawdę zły znak. Ziemia zmieniła już te bieguny chyba jak zapowiadali naukowcy :(. Ale nic to. Kocham Warszawę i to się liczy.
0 0
odpowiedź