SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wirtualna Polska znów przed Interią z Polsatem, Temu straciło ponad milion użytkowników

W lutym br. Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła Grupę Polsat-Interia pod względem liczby użytkowników, natomiast na platformie Temu ubyło 1,3 mln polskich internautów. Na komputerach Netflix przyciąga na dłużej niż Facebook czy YouTube.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. strony i aplikacje odwiedziło 28,95 mln polskich internautów (co dało 97,51 proc. zasięgu), spędzając średnio po 20 godzin, 7 minut i 5 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 29,02 mln użytkowników, 97,69 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 25 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Zmiany w wynikach miesiąc do miesiąca częściowo mają oczywistą przyczynę: luty w tym roku miał dwa dni mniej niż styczeń. Nie porównujemy danych z tymi sprzed roku, ponieważ w maju ub.r. w realizacji Mediapanelu wprowadzono znaczące zmiany.

Na trzecie miejsce w rankingu wydawców wróciła Grupa Wirtualna Polska, mimo spadku liczby użytkowników z 21,03 do 20,97 mln (średni czas spędzony przez każdego zmalał z 2 godzin, 49 minut i 16 sekund do 2 godzin, 29 minut i 24 sekund). Wyprzedziła Grupę Polsat-Interia, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zmniejszyła się z 21,11 do 20,66 mln, a przeciętny czas korzystania - z godziny, 21 minut i sekundy do godziny, 15 minut i 56 sekund.

Grupa OLX osiągnęła wzrost z 16,74 do 17,21 mln użytkowników, dzięki czemu wysunęła się nad Polska Press (spadek z 16,87 do 16,61 mln).

Krócej na TikToku, Temu bez ponad miliona polskich internautów

Platforma Temu, zapewniająca cały ruch Grupie Whaleco, przyciągnęła 13,69 mln polskich internautów, każdego średnio na równe 36 minut. W styczniu zanotowała natomiast 14,92 mln użytkowników oraz 36 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania. To jej pierwszy spadek po kilku miesiącach wzrostów.

Z kolei na TikToku liczba polskich odwiedzających wzrosła z 13,55 do 13,9 mln, a średni czas spędzony przez każdego spadł z 17 godzin, 56 minut i 13 sekund do 16 godzin, 35 minut i 53 sekundy.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln, a tych będących online codziennie - na 25,6 mln. To identyczne wyniki jak w styczniu.

Przeglądarkowego YouTube’a odwiedziło 20,15 mln polskich internautów, spędzając średnio po 5 godzin, 50 minut i 56 sekund, a Facebooka - 19,91 mln użytkowników, spędzając przeciętnie po 2 godziny, 56 minut i 57 sekund.

Temu.com miesiąc do miesiąca zanotowało spadek liczby odwiedzających z 10,95 do 8,59 mln, a średni czas spędzony przez każdego niezmiennie wynosił 10 minut i 46 sekund.

Na komputerach 9 godzin na Netfliksie

Grupa Google na komputerach przyciągnęła w zeszłym miesiącu 22,09 mln internautów, każdego średnio na 5 godzin, 59 minut i 31 sekund, wobec 22,25 mln użytkowników oraz 6 godzin, 19 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania w styczniu.

Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) zanotowała spadek liczby użytkowników z 13,02 do 12,64 mln, Grupa Allegro - z 10,07 do 9,71 mln, Ringier Axel Springer Polska - z 9,18 do 8,7 mln. Za to Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 10,76 do 10,91 mln.

W przeglądarkowym Netfliksie przy spadku liczby użytkowników z 3,13 do 2,9 mln średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 8 godzin, 24 minut i 56 sekund do 9 godzin, 2 minut i 35 sekund.

Przeglądarkowy YouTube na komputerach zanotował spadek z 13,89 do 13,73 mln, Facebook - z 12,12 do 11,77 mln, Allegro.pl - z 9,12 do 8,79 mln, a WP.pl - z 7,56 do 7,44 mln. Natomiast na Temu.com liczba odwiedzających zmalała z 3,69 do 3,06 mln.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska znów przed Interią z Polsatem, Temu straciło ponad milion użytkowników

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Co ma piernik (np. wp.pl) do wiatraka (np. temu.com)? Jak tam badacze sprzedaż gwoździ calowych w porównaniu do sprzedaży dżemu wyśniowego?
5 1
odpowiedź
User
jqtnm
gemius i jego metodologia xd
3 0
odpowiedź
User
Moherokomuch
Co ma piernik (np. wp.pl) do wiatraka (np. temu.com)? Jak tam badacze sprzedaż gwoździ calowych w porównaniu do sprzedaży dżemu wyśniowego?

To już się kwalifikuje jako chyba jakaś choroba. Co rusz się pojawia zestawienie najchętniej odwiedzanych stron www w Polsce to pojawia się komentarz co mają gwoździe do dżemu. Jak podają oglądalność programów w telewizji to też ci przeszkadza, że sport jest w zestawieniu z filmami, teleturniejem i serialami? Tak trudno zrozumieć takie zestawienia?
2 1
odpowiedź