SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada liczba aplikacji w AppStore, 29 procent mniej nowych programów w 2017 roku

W 2017 roku liczba aplikacji dostępnych w AppStore wyniosła 2,1 miliona, co oznacza spadek rok do roku o 5 procent - wynika z danych firmy AppFigures. To pierwszy przypadek w historii, gdy zmniejszyła się oferta sklepu przeznaczonego dla użytkowników sprzętu Apple. W ubiegłym roku o 29 procent spadła też liczba nowych programów, pod tym względem AppStore wyraźnie przegrywa konkurencję z Google Play.

Według analiz AppFigures w ub.r. liczba wszystkich aplikacji dostępnych w AppStore wynosiła 2,1 mln, podczas gdy rok wcześniej było ich 2,2 mln. To oznacza spadek o 5 proc. i pierwszy przypadek w historii AppStore, gdy oferta tego sklepu się skurczyła.

Analitycy AppFigures wyjaśniają, że jedną z przyczyn mniejszej liczby aplikacji dla użytkowników sprzętu Apple może być polityka firmy, która w ub.r. wycofała z AppStore wszystkie programy nie posiadające 64-bitowych wersji. Z kolei w 2017 r. Google Play, największy konkurent AppStore zanotował wzrost liczby aplikacji o 30 proc. do poziomu ponad 3,6 mln.

Regres w wypadku AppStore widać także w segmencie nowych aplikacji dostarczanych do sklepu przez deweloperów. W 2017 r. w AppStore pojawiło się 755 tys. nowych programów – o 29 proc. mniej niż w roku 2016. W tym samym czasie Google Play zanotował najwyższy wzrost nowych aplikacji w swojej historii – o 17 proc., co oznacza ponad 1,5 mln programów.

Z danych AppFigures wynika, że w 2017 r. ponad dwukrotnie więcej było aplikacji dla systemu iOS zaadaptowanych do Androida, niż programów pracujących w systemie stworzonym przez Google, które doczekały się swoich odpowiedników dla iOS. W sumie na rynku funkcjonuje obecnie ok. 450 tys. aplikacji pracujących zarówno na Androidzie, jak i iOS, co stanowi jedynie 8,5 proc. wszystkich programów mobilnych dostępnych w AppStore oraz Google Play.

Według danych firmy Sensor Tower w ub.r. użytkownicy App Store i Google Play wydali na aplikacje ponad 58 mld dol. Więcej pieniędzy wydali w ciągu roku użytkownicy App Store, Google Play przodował zaś w liczbie ściągniętych aplikacji, wśród których dominowały mobilne gry.

Dołącz do dyskusji: Spada liczba aplikacji w AppStore, 29 procent mniej nowych programów w 2017 roku

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
Coraz więcej użytkowników woli nie przepłacać za gadżety apple.Samsung i inni mają o wiele lepszy produkt ... a te slynne ładowanie indukcyjne ... 2 lata po samsungu
. po co przepłacać.
Dla mnie ajfon od kilku lat jest passe .. W tanszych telefonach szybka tak szybko nie pęka a o zywotnosci baterii nie wspomne. W akfonie to 2 lata.
Teraz po szakfonie, szajsungu na xiaomi sie przestawiam, po facebooku zaraz wybuchnie afera z googlem jak i applem bo jak wiadomo jedno i drugie robi dokladnie to samo. Rozmaqiajac w playu mam swiadomosc ze nikt mnie nie nagrywa (przynajmniej tak mowi prawo) a tam nie sosyc ze nagrywaja to jeszcze do celów marketingowo politycznych wykorzystuja
odpowiedź
User
seba
Sorry za literówki
odpowiedź
User
V
Mniej smartfonów, to mniej waty w mózgu.
odpowiedź