SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Audi odświeża model R8 (wideo)

Koncern Audi zaprezentował odświeżoną wersję produkowanego seryjnie modelu R8.

Audi R8 Audi R8

Na ostatniej wystawie motoryzacyjnej w Paryżu miała miejsce światowa premiera samochodu wyścigowego Audi R8 LMS GT3, a teraz Audi pokazało odświeżoną wersję modelu produkowanego seryjnie.

- Około 50 procent podzespołów tego auta jest identycznych jak w modelu R8 LMS GT3, a odnosząc się do R8 LMS GT4, to odsetek ten wynosi nawet 60 procent - powiedział Oliver Hoffmann, dyrektor techniczny Audi Sport.

Sercem Audi R8 jest wolnossący silnik V10, dostępny tu w dwóch wersjach. Jednostka napędowa V10, produkowana w fabryce w Győr, ma osobną chłodnicę, która kontroluje temperaturę oleju silnikowego zasysanego z suchej miski. Zasada ta została przejęta ze sportów motorowych. Pozwala ona na przyjęcie bardzo niskiej pozycji montażowej silnika, co z kolei wpływa na niski środek ciężkości pojazdu. Moduł pomp charakteryzuje się kilkoma stopniami zasysania i zapewnia odpowiednie smarowanie w różnych warunkach, także w przypadku możliwego do osiągnięcia w nowym R8 przyspieszenia bocznego rzędu 1,5 g. Obie benzynowe wersje silnikowe wyposażone są w filtr cząstek stałych.

Modyfikacje, które zaszły w zawieszeniu nowego modelu, wpłynęły na stabilność i precyzję prowadzenia. Wspomaganie – zarówno w przypadku dynamicznego układu kierowniczego, jak i w przypadku układu elektromechanicznego – zostało zestrojone na nowo.

W zależności od wybranej jednostki napędowej, do gamy trybów systemu Audi drive select zostały dodane trzy nowe: jazda po nawierzchni suchej (dry), po nawierzchni mokrej (wet) i po śniegu (snow). Tryby te dostosowują parametry dynamiczne pojazdu do warunków przyczepności nawierzchni. Dzięki ulepszonemu systemowi stabilizacji toru jazdy ESC, R8 z prędkości 100 km/h do całkowitego zatrzymania hamuje o 1,5 metra krócej niż jego poprzednik. Droga hamowania z prędkości 200 km/h jest o 5 metrów krótsza.

Standardowo, nowe Audi R8 wyposażone jest w felgi 19-calowe. Opcjonalnie dostępne są lekkie felgi 20-calowe w stylistyce pięciu położonych obok siebie liter V, z nowymi letnimi i sportowymi oponami. Alternatywą dla standardowych, stalowych tarczy hamulcowych są dostępne na życzenie tarcze ceramiczne. Stabilizator w przodzie samochodu może być opcjonalnie wykonany z tworzyw wzmacnianych włóknem węglowym (CFK) i z aluminium, co obniża masę pojazdu o ok. 2 kg.

Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza i bardziej płaska. Duże wloty powietrza podzielono pionowo. Płytkie przetłoczenia w masce silnika mają przywodzić na myśl model Audi Ur-quattro. Nowy splitter w przodzie pojazdu, podobnie jak bardzo nisko zamontowana kratka wentylacyjna w tyle, jest teraz znacznie szerszy. Kratka w tyle jakby otacza unoszący się ku górze dyfuzor. Z kolei filtr powietrza, znajdujący się w przedziale silnikowym, przykryty jest teraz nową, trzyczęściową pokrywą. Pokrywa może być wedle życzenia zrobiona z tworzywa sztucznego lub z włókna węglowego.

Klienci zamawiający nowe R8 mogą wybrać jeden z trzech pakietów zewnętrznych, zależnych od wersji silnikowej. Wszystkie trzy pakiety dodają dodatkowych szczegółów stylistycznych do splittera, listew bocznych i do dyfuzora. Na życzenie klienta cztery pierścienie w logo i inne znaki Audi mogą być pomalowane na błyszczącą czerń. Do gamy kolorystycznej dodano dwa nowe lakiery: szary Kemora i niebieski Ascari. Pakiety z serii Audi exclusive dają kupującym dodatkową możliwość spersonalizowania swego nowego Audi R8 zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.

 

Nowy model Audi R8 będzie oferowany w dwóch wersjach - Coupé i Spyder. Do sprzedaży wejdzie w pierwszych miesiącach 2019 roku.

Dołącz do dyskusji: Audi odświeża model R8 (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl