SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Będzie mniej wakacyjnych eventów

Spowolnienie gospodarcze wpłynie na zmniejszenie ilości letnich eventów. Sylwia Matwiejczyk - dyrektor zarządzająca firmy Defacto przewiduje, że liczba różnego rodzaju wydarzeń może się zmniejszyć nawet o 1/3.

- W dobie rozbuchanego medialnie kryzysu, marki, które dotychczas były w okresie wakacji widoczne m.in. w miejscowościach nadmorskich będą również obecne, ale w innej formie dotarcia do odbiorcy, bardziej mierzalnej i rokującej na większą stopę zwrotu - twierdzi Marta Szadowiak, kierująca działem PR i Media Marketingu Kombinatu Artystycznego - Agencja Strategii Eventowych.

Jej zdaniem to właśnie dlatego firmy kładą szczególny nacisk na działania bezpośrednie, event i field marketing; na uchwycenie konsumenta w najlepszym z możliwych momentów i wywołanie możliwie jak najszybszej akcji zakupowej. - Załamanie gospodarcze ostatnich miesięcy pokazało też, że niedoceniany do tej pory marketing wydarzeń czy szerzej BTL są bardzo skutecznymi narzędziami komunikacji zwłaszcza w sytuacji ograniczeń budżetowych - twierdzi Szadowiak.

Jak wynika z obserwacji firm organizujących eventy znaczna część imprez została przeniesiona z wakacji na późniejsze miesiące. - Wtedy tak naprawdę okaże się, czy w ciągu pierwszego półrocza udało się osiągnąć zakładane cele marketingowe - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Sylwia Matwiejczyk. Dodaje, że dotychczas dużą część eventów letnich stanowiły pikniki pracownicze, opłacane często z budżetów socjalnych, które nie zostały tak ograniczone jak budżety marketingowe. Organizatorzy imprez przyznają, że organizacja tegorocznych wydarzeń będzie wymagała od nich szczególnej staranności, gdyż klienci i uczestnicy będą mięli jeszcze wyższe oczekiwania.

Klienci, czyli uczestniczy, mają coraz większe wymagania, oczekują stale lepszej jakości. Choć bessa dotyka wielu dziedzin, my musimy poprzeczkę postawić sobie jeszcze wyżej niż podczas poprzednich edycji - tłumaczy dyrektor generalny poznańskiej agencji reklamowej Aspe Mateusz Błaszczyk.

Ci marketerzy, którzy dotychczas tylko obserwowali rynek, bojąc się podejmować zobowiązań i planować plenerowych wydarzeń teraz mogą mieć z tym poważne problemy. Przede wszystkim ze względu na zarezerwowane terminy celebrytów, powierzchni outdoorowych, a także miejsc hotelowych czy podwykonawców dysponujących infrastrukturą eventową.

  • Więcej informacji:
  • Event

Dołącz do dyskusji: Będzie mniej wakacyjnych eventów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl