SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W marcu wzrost sprzedaży w Biedronce zmalał do 7,4 proc., w Hebe spadek o 27 proc.

W pierwszym kwartale przychody sprzedażowe w sklepach Biedronka w ujęciu like-for-like zwiększyły się rok do roku o 11,1 proc., przy czym w marcu wzrost wyniósł tylko 7,4 proc. Natomiast w drogeriach Hebe w marcu wpływy zmalały o 27,4 proc., co przełożyło się na kwartalny spadek o 1,7 proc.

Według raportu finansowego Jeronimo Martins, notowanego na portugalskiej giełdzie, w ujęciu like-for-like (czyli na takiej samej powierzchni handlowej, bez wpływu rozbudowy sieci) przychody sprzedażowe w sklepach Biedronka liczone w złotych w styczniu i lutym były o 13,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Natomiast w marcu wzrost wyniósł 7,4 proc., przez co dynamika w całym kwartale osiągnęła wartość 11,1 proc.

Łączne wpływy w sklepach Biedronka wzrosły w zeszłym kwartale o 13,2 proc. liczone w złotych, a o 12,6 proc. w euro. Średnia wartość koszyka zakupowego w sieci zwiększyła się o 4,9 proc.

Załamanie sprzedaży w drogeriach Hebe

W drugiej polskiej sieci handlowej Jeronimo Martins - drogeriach Hebe, dynamika sprzedaży w marcu poszła w dół dużo mocniej. W styczniu i lutym wpływy like-for-like wzrosły o 12,4 proc., a w marcu nastąpił spadek o 27,4 proc.

Zaznaczono, że kwartalne przychody Hebe z e-commerce poszły zwiększyły się o ok. 50 proc., głównie w efekcie wzrostu w marcu.

Portugalskie sieci sklepowe Pingo Doce i Recheio też zanotowały w marcu ujemną dynamikę sprzedaży like-for-like (odpowiednio -2,7 i -6,7 proc.), za to w przypadku portugalskiej sieci Ara nastąpił wzrost o 37 proc.

Przybyło tylko 8 sklepów Biedronka

Kwartalne przychody sklepów Biedronka zwiększyły się rok do roku z 2,9 do 3,26 mld euro, a drogerii Hebe - o 14,6 proc. do 64 mln euro.

Zysk EBITDA sieci Biedronka wzrósł o 6,5 proc. do 277 mln euro (bez uwzględnienia różnic kursowych wzrost wynosi 7,1 proc.), natomiast marża EBITDA zmalała z 9 do 8,5 proc.

W ciągu kwartału liczba sklepów Biedronka zwiększyła się o osiem - 11 otworzono, trzy zamknięto, na koniec marca było ich 3 010. W ciągu roku przybyło 108 sklepów tej sieci.

Natomiast liczba drogerii Hebe wzrosła rok do roku z 238 do 273, z czego osiem otworzono w zeszłym kwartale.

Powierzchnia handlowa Biedronki zwiększyła się przez kwartał z 2,02 do 2,03 mln metrów kwadratowych, a w przypadku Hebe nastąpił wzrost z 66,8 do 68,9 tys. metrów kwadratowych.

Nakłady inwestycyjne dotyczące Biedronki w zeszłym kwartale wyniosły 34 mln euro, wobec 43 mln euro rok wcześniej.

Jeronimo Martins zanotowało w minionym kwartale wzrost przychodów o 11 proc. do 4,71 mld euro (bez wpływu różnic kursowych wpływy zwiększyły się o 12 proc.).

Zysk EBITDA koncernu zmalał o 0,4 proc. do 309 mln euro, przy czym bez uwzględnienia dodatkowych kosztów związanych z epidemią koronawirusa wyniósł 325 mln euro, co oznacza wzrost o 4,6 proc. Natomiast zysk netto zmalał z 67 do 37 mln euro, a jego część przypisana do akcjonariuszy jednostki dominującej - z 62 do 35 mln euro.

Dołącz do dyskusji: W marcu wzrost sprzedaży w Biedronce zmalał do 7,4 proc., w Hebe spadek o 27 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl