SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Burda Publishing Polska ze spadkiem wpływów i 2,6 mln zł zysku. Stawia na internet i konsolidację

W ub.r. wydawnictwo Burda Publishing Polska w ub.r. zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 7 proc. do 157,94 mln zł oraz 2,65 mln zł zysku netto (wobec 20,06 mln zł straty rok wcześniej). Spółka zapowiada rozwój w zakresie internetu, wydawania książek i marketingu zintegrowanego.

W sprawozdaniu zarząd Burda Publishing Polska tłumaczy, że zmniejszenie się przychodów firmy wynika głównie z „trendów rynkowych i spadku czytelnictwa magazynów”. Spółka wydaje 23 magazyny, m.in. luksusowe, poradnikowe, podróżnicze, kulinarne, popularno-naukowe i wnętrzarskie. Według danych ZKDP w ub.r. sprzedano 13,37 mln ich egz., o 17,7 proc. mniej niż rok wcześniej (wtedy firma miała 21 tytułów).

Jednocześnie zmalały koszty operacyjne wydawnictwa - o 9 proc., ze 171,56 do 155,42 mln zł. Firma ograniczyła przede wszystkim wydatki na usługi obce (ze 107,65 do 91,66 mln zł), zmalała też wartość sprzedanych towarów i usług (z 8,29 do 3,63 mln zł).

Za to nakłady na zużycie materiałów i energii zwiększyły się z 11,6 do 17,74 mln zł, natomiast wydatki na wynagrodzenia nieznacznie zmalały (z 34,62 do 33,17 mln zł) przy wzroście kosztów ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych (z 4,78 do 4,97 mln zł).

W ub.r. Burda Publishing Polska zatrudniała średnio 271 osób, o 20 więcej niż rok wcześniej. Wśród nich 119 pracowało w redakcjach, 79 osób - w dziale reklamy, 30 osób - w pionach finansów i HR, 15 zajmowało się prenumeratą i kolportażem, 10 pracowało w dziale produkcji, a 18 to pozostali pracownicy umysłowi (m.in. prezes spółki).

Zaznaczmy, że w ub.r. firma połączyła się ze swoimi spółkami zależnymi Burda GL Polska, Burda Media Polska i Burda NG Polska. Ma to przynieść wzrost efektywności.

Burda Publishing Polska osiągnęła 2,52 mln zł zysku ze sprzedaży, wobec 1,7 mln zł straty rok wcześniej. Natomiast zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1,74 mln zł, podczas gdy w 2016 roku spółka miała 19,27 mln zł straty, głównie z powodu opisów o wartości 14,13 mln zł aktualizujących wartość aktywów niefinansowych (nie podano, o które konkretnie aktywa chodzi).

W konsekwencji wydawnictwo osiągnęło 1,63 mln zł zysku brutto (wobec 20,56 mln zł straty brutto rok wcześniej), a po doliczeniu 1,02 mln zł rezerwy podatkowej miało 2,65 mln zł zysku netto (w 2016 roku zanotowało 20,06 mln zł straty netto).

Zysk przeznaczono na pokrycie strat z poprzednich lat

Zmalały wpływy reklamowe, więcej ze sprzedaży towarów

W ub.r. przychody Burda Publishing Polska z usług reklamowych wyniosły 65,78 mln zł, po spadku o 10,3 proc. w skali roku. Nie wyszczególniono, jaka część tych wpływów jest z reklam prasowych, a jaka z internetowych.

- W ocenie zarządu rynek reklamy w 2017 nadal nie rozwijał się w stopniu gwarantującym satysfakcjonujące zyski. Jest to nadal efekt kryzysowego ograniczania przez reklamodawców wydatków na promocję - skomentowano to w sprawozdaniu spółki.

Z kolei przychody firmy ze sprzedaży wyrobów wzrosły z 80,38 do 82,09 mln zł, a ze sprzedaży towarów zmalały z 8,77 do 3,63 mln zł. W sprawozdaniu nie podano, ile wpływów wygenerowały magazyny, a ile książki.

Przychody z pozostałej sprzedaży zwiększyły się natomiast z 6,83 do 7,12 mln zł.

- W 2017 roku uwaga Zarządu skupiona była na nowych projektach inwestycyjnych, tj. szukaniu szans rynkowych i rozwoju portali internetowych dla wydawanych czasopism oraz na realizowanych procesach reorganizacji i konsolidacji Grupy - opisał zarząd w sprawozdaniu.

- Spółka nadal będzie się rozwijała w segmencie: książek, internetu, rozwiązań new biznesowych związanych ze zintegrowaną ofertą marketingową, kolekcjonerskim. Spółka umacnia markę swoich tytułów również przez organizowanie wielu akcji medialnych, eventów i uroczystości - wyliczyło kierownictwo Burda Publishing Polska.

Od września 2016 roku prezesem wydawnictwa jest Alexander Sorg. W grudniu ub.r. do zarządu firmy powołana została Justyna Namięta.

Dołącz do dyskusji: Burda Publishing Polska ze spadkiem wpływów i 2,6 mln zł zysku. Stawia na internet i konsolidację

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jaman
Rychło w czas postanowili postawić na internet...
0 0
odpowiedź
User
snopcik
Spadki z wpływów reklamowych wynikają z tego, że jest bardzo słaby dział reklamy z bardzo słabymi na niskim poziomie dyrektorami handlowymi. Jakie Helaman ma doświadczenie? Jego największym celem jest pozbycie się Podkowy z Burdy. Jakie doświadczenie ma Nocuń i poziom tej Pani i wykształcenie? Na czym się zna i jak mówi "poprawną" polszczyzną Gurbała? Menedzerki Dominik i Muczyńska, Kurek!!! Ręce opadają i nie tylko. Teraz Helan z Nocuń wciskają Niemcowi kit, że to rend.
0 0
odpowiedź
User
Wnioski
Osoba zarządzająca firmą i osoba zarządzająca digitalem nic nie zrobiły, powinni podać się do dymisji. No i nie wiadomo co tam robi CFO :-) robi coś?
0 0
odpowiedź