SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Canal+ Polska planuje debiut na giełdzie. "To dobry moment wejścia na rynek" (opinie)

Canal+ Polska szykuje się do wejścia na warszawską giełdę i złożyła w tym celu prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Zdaniem analityków, to dobry moment, bo spółki medialne nieźle radzą sobie w czasie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa. - Wyraźne wzmocnienie zespołu menadżerskiego świadczy o tym , że Canal+ Polska poważnie myśli o nawiązaniu konkurencyjnej walki z grupą Cyfrowy Polsat.- mówi Wirtualnemedia.pl Marek Sowa, współwłaściciel kanału Golf Channel Polska i były prezes Agory oraz UPC Polska.

W środę Canal+ Polska poinformował, że złożył w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny, co jest początkiem procedur dotyczących wejścia firmy na warszawską giełdę. Prospekt nie został jeszcze upubliczniony.

- Spółka i jej akcjonariusze nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji co do przeprowadzenia oferty publicznej. Spółka będzie informować o kolejnych krokach po zatwierdzeniu prospektu przez KNF oraz rozważeniu warunków rynkowych i innych czynników - zaznaczono w komunikacie prasowym.

Na początku września ub.r. należąca do spółki platforma nc+ zmieniła nazwę na Platforma Canal+, czemu towarzyszyła duża kampania marketingowa.

Akcjonariuszami Canal+ Polska są Grupa Canal+ (ma 51 proc. kapitału), TVN Media (32 proc.) oraz spółka zależna Liberty Global (17 proc.), właściciela UPC. W lutym TVN i spółka zależna Liberty Global poinformowały, że rozważają skorzystanie z opcji sprzedaży posiadanych akcji firmy. Natomiast pod koniec maja nadzwyczajne zgromadzenie akcjonariuszy spółki zdecydowało o dematerializacji akcji i ubieganiu się o wprowadzenie akcji na warszawską giełdę.

W komunikacie podkreślono, że Grupa Canal+, niezależnie od ostatecznej decyzji dotyczącej oferty publicznej, zamierza pozostać strategicznym akcjonariuszem Canal+ Polska.

- Canal+ Polska posiada ugruntowaną pozycję lidera telewizji premium w Polsce. Stawiamy na jakość i innowacje, co przekłada się na nasz systematyczny wzrost i  konsekwentne poszerzanie  bazy abonentów od 2016 roku. W ostatnim czasie wzbogaciliśmy naszą ofertę o usługę streamingową Canal+ (OTT). Jako zarząd koncentrujemy się na wdrażaniu strategii, podczas gdy akcjonariusze rozważają kolejne kroki w procesie potencjalnej oferty publicznej” - komentuje Edyta Sadowska, prezes firmy.

"Canal+ poważnie myśli o konkurowaniu z Cyfrowym Polsatem"

- Złożenie prospektu emisyjnego oznacza tylko tyle, że Canal+ Polska rozważa ofertę publiczną. Sytuacja na rynkach finansowych jest obecnie bardzo dynamiczna, ewentualna decyzja zostanie więc podjęta nie tylko w wyniku porozumienia akcjonariuszy sprzed kilku miesięcy, ale również na podstawie aktualnych prognoz dla IPOs na warszawskiej giełdzie i na jej międzynarodowych odpowiednikach. Niepewność związana z pandemią Covid-19 i spowolnieniem gospodarki będzie integralną częścią rynkowego krajobrazu w dającej się przewidzieć przyszłości, ale spółki mediowe i technologiczne działające w obszarze pracy i rozrywki w domu radzą sobie stosunkowo nieźle - uważa Marek Sowa, współwłaściciel kanału Golf Channel Polska i były prezes Agory oraz UPC Polska.

Ekspert dodaje, że "udany debiut giełdowy zapewniłby mniejszościowym akcjonariuszom (TVN i Liberty Global) możliwość wyjścia z inwestycji, która nie jest dla nich działalnością podstawową, a Canal+ Polska dałby możliwość pozyskania środków na rozwój, m.in. własnej platformy internetowej".

- Wyraźne wzmocnienie zespołu menadżerskiego, z Edytą Sadowską na czele, świadczy o tym, że Canal+ Polska poważnie myśli o nawiązaniu konkurencyjnej walki m.in. z grupą Cyfrowy Polsat. Oprócz organicznego wzrostu w ramach Canal+ Polska, będzie to jednak prawdopodobnie wymagało zawarcia szeregu strategicznych sojuszy na szybko zmieniającym się rynku mediów i nowych technologii - dodaje Marek Sowa.

Edyta Sadowska funkcje prezesa i dyrektora generalnego Canal+ Polska objęła w połowie ub.r. Natomiast w październiku z funkcji wiceprezesa ds. marketingu platformy zrezygnował Jacek Balicki, jego obowiązki przejęli pełniący funkcje dyrektorskie Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz.

Canal+ Polska będzie się różnił od Cyfrowego Polsatu

Zdaniem Dominika Niszcza, analityka z Trigon DM, moment wejścia Canal+ Polska na giełdę wydaje się dobry, bo "wyceny na rynkach finansowych odbiły po pierwszym szoku związanym z pandemią, a biznes płatnej telewizji jest relatywnie odporny na zawirowania gospodarcze". Analityk nie dziwi się też temu, że Liberty Global i Discovery chcą sprzedaż swoje udziały w platformie.

- Wydaje się to logicznym posunięciem, bo są to podmioty branżowe, które zwykle posiadają pakiety kontrolne w spółkach zależnych, a nie udziały mniejszościowe nie dające kontroli, jak w tym przypadku - podkreśla Dominik Niszcz.

Zdaniem specjalisty, to inwestorzy ocenią, czy Canal+ Polska będzie atrakcyjniejszą spółką giełdową od Cyfrowego Polsatu.

- Na pewno będzie inną spółką, z bardzo dużą ekspozycją na biznes płatnej telewizji satelitarnej, podczas gdy w Cyfrowym Polsacie większość zysków generuje telefonia komórkowa, a duże udziały mają inne rodzaje działalności (oprócz biznesu satelitarnego także ekspozycja na rynek reklamy, stacjonarnych usług telekomunikacyjnych czy informatyki). Wspólną cechą obu spółek będzie duży udział powtarzalnych przychodów abonamentowych - zaznacza Niszcz.

W ub.r. spółka zanotowała 2,29 mld zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych i 88,12 mln zł zysku netto. Rebranding nc+ na Platformę Canal+ spowodował odpisanie 81 mln zł z wartości marki n. Firma swoim akcjonariuszom wypłaci 115,3 mln zł dywidendy.

W maju br. ITI uruchomiła platformę internetową Canal+ z filmami, serialami, programami oraz streamingiem 76 stacji telewizyjnych. Usługa obejmuje cztery pakiety kosztujące od 10 do 50 zł.

Czytaj więcej: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów

Dołącz do dyskusji: Canal+ Polska planuje debiut na giełdzie. "To dobry moment wejścia na rynek" (opinie)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nano9
Plany planami, ale wszystko będzie zależeć od sytuacji na giełdzie, a ta będzie zależeć od sytuacji w gospodarce. Tymczasem rozdawnictwo i drukowanie pieniędzy nabiera rozpędu
0 0
odpowiedź
User
Qwert
Po co wchodzą na giełdę?
0 0
odpowiedź
User
a
Po co wchodzą na giełdę?


żeby kasy trochę wyciągnąć.
0 0
odpowiedź