SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co piąty polski internauta ocenia produkty w internecie

18 proc. polskich internautów zamieszcza w sieci komentarze na temat produktów - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Gemius. Ogółem ze sklepów internetowych kiedykolwiek skorzystało dwie trzecie użytkowników sieci.

18 proc. polskich internautów zamieściło kiedykolwiek komentarz w sieci na temat jakiegoś produktu, natomiast 26 proc. zadało dotyczące go pytanie - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Gemius. Aktywni w tym zakresie są najczęściej mężczyźni w wieku 19-34 lata z wyższym wykształceniem.

Ogółem co najmniej raz z możliwości zakupu produktu lub usługi w sieci skorzystało 66 proc. polskich internautów. Tacy użytkownicy częściej (23 proc. wskazań) zamieszczają w internecie komentarze dotyczące poszczególnych marek oraz zadają pytania na ten temat (31 proc.), natomiast 85 proc. deklaruje, że sieć jest dla nich głównym źródłem wiedzy o produktach i usługach. 78 proc. osób kupujących w internecie wzoruje się na przeczytanych opiniach i komentarzach, przy czym za wiarygodne uważa je 49 proc., a za niewarte zaufania - 33 proc.

W internecie najczęściej poszukiwane są informacje o książkach, filmach i muzyce (57 proc. wskazań), sprzęcie i akcesoriach komputerowych (49 proc.), akcesoriach RTV/AGD (48 proc.), samochodach (44 proc.) i usługach telekomunikacyjnych (44 proc.). 15 proc. użytkowników sieci szuka w niej danych na temat usług finansowych i ubezpieczeń, 14 proc. - na temat materiałów budowlanych, a 7 proc. - na temat żywności i chemii gospodarczej.

Badanie opinii polskich internautów o informacjach w sieci na temat produktów i usług zostało zrealizowane przez firmę Gemius w dniach 10-17 czerwca bieżącego roku. Ankiety emitowane na stronach internetowych wypełniło 1000 osób powyżej 15. roku życia stanowiących grupę reprezentatywną użytkowników internetu w Polsce.

Dołącz do dyskusji: Co piąty polski internauta ocenia produkty w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl