SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy w internecie najwięcej wydają na odzież i obuwie

Polscy najczęściej kupują w internecie odzież i obuwie - pokazuje raport Gemiusa. Respondenci w większości deklarują, że w przyszłym roku ich wydatki na artykuły online utrzymają się przynajmniej na tym samym poziomie.

Najnowszy raport Gemiusa „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” prezentuje przekrojowe informacje na temat zwyczajów zakupowych Polaków w sieci.

Według deklaracji badanych, miesięczne wydatki na odzież, dodatki i akcesoria wyniosły w 2019 r. 253 zł -średnią tę podnoszą mężczyźni, którzy wydali na produkty z tej kategorii więcej (345 zł) niż kobiety (203 zł). Więcej wydały też osoby w wieku 25–34 lat (465 zł), badani ze średnim wykształceniem (359 zł) oraz ci, którzy oceniają swoją sytuację materialną jako dobrą (324 zł).

Na jedzenie więcej wydają kobiety (221 zł) oraz osoby w wieku 35–49 lat (299 zł). Na produkty farmaceutyczne internauci wydają średnio 107 zł miesięcznie, a kwota wydatków w tej kategorii rośnie wraz z wiekiem e-konsumentów (od 58 zł dla grupy 15-24 do 126 zł dla grupy 50+). Internauci, którzy deklarują zakup sprzętu RTV / AGD w ciągu ostatnich 6 miesięcy, wydali na takie produkty średnio 951 zł. Większe wydatki w obrębie tej kategorii poniosły kobiety (1174 zł) oraz osoby z wyższym wykształceniem (1248 zł).

Średnie półroczne wydatki na urządzenia mobilne wyniosły 605 zł. Także w tej kategorii wyższe wydatki poniosły osoby dobrze oceniające swoja sytuację materialną (792 zł)oraz najmłodsze (731 zł).

Apetyt na e-zakupy nie maleje

Polacy w nowym raporcie Gemiusa deklarują, że na zakupy w internecie w przyszłym roku będą wydawali co najmniej tyle samo bądź więcej niż obecnie.

1/3 internautów kupujących online deklaruje zwiększenie wydatków na e-zakupy w ciągu najbliższego roku, z kolei połowa twierdzi, że ich wydatki na produkty kupowane w Internecie nie ulegną zmianie. Wzrost wydatków deklarują przede wszystkim najmłodsi badani (46 proc.  wskazań w grupie wiekowej 15-24 lat) oraz osoby, które oceniają sytuację swojego gospodarstwa domowego jako dobrą (38 proc. wskazań).

Mobile dla młodych

85 proc. ankietowanych w wieku 15-24 lat robiło zakupy za pośrednictwem smartfona. W tej grupie wiekowej jest to najczęściej wykorzystywane urządzenie (laptop wskazało 77% najmłodszych respondentów, a komputer stacjonarny – 60 proc.). W starszych grupach odsetek użytkowników kupujących mobilnie sukcesywnie się zmniejsza: w grupie 25-34 to 70 proc., a wśród seniorów już tylko co trzeci.

Zdecydowana większość ankietowanych (84 proc.) na swojej ścieżce zakupowej napotkało kiedyś problem, głównie związany z niewygodnym formularzem (wskazanie dwóch trzecich badanych w tej grupie) oraz niedostosowanie stron zakupowych do urządzeń mobilnych. Osoby do 24. roku życia częściej wymieniały problem braku aplikacji mobilnej oraz niewygodny sposób płatności, zaś osoby po 50-tce – zbyt małe litery.

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie ponad 1600 internautów, mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano w drugiej połowie kwietnia 2019 roku.

Dołącz do dyskusji: Polacy w internecie najwięcej wydają na odzież i obuwie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marek
Główną zaletą zakupu przez internet jest wygoda. Sam sprzedaje odzież w internecie i wiem jak znaleźć odpowiednich klientów, zadanie ułatwia mi narzędzie od bazo.io. Dzięki temu wiem kto jest zainteresowany moimi produktami i jak odpowiednio reagować na daną grupę odbiorców.
13 4
odpowiedź