SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czołowe miesięczniki straciły czytelników w II półroczu 2012 r. Liderem „Twój Styl”

W II półroczu 2012 roku wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa. Na pozycji lidera uplasował się „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od lipca do grudnia 2012 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 10,91 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,94 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,73 proc., która zanotowała spadek o 2,83 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,94 proc. pytanych (spadek o 1,48 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,43 proc., czyli o 1,59 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziewiątej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 5,62 proc. osób, czyli o 1,78 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl II półrocze
PBC 2012 2011
Tytuł procent respondentów
Twój Styl 10,91% 12,94%
Claudia 8,73% 11,56%
Cztery Kąty 7,94% 9,42%
Focus 7,43% 9,02%
Murator 7,06% 7,88%
Poradnik Domowy 6,97% 8,91%
Kobieta i Życie 6,76% 7,98%
Dobre Rady 5,99% 7,03%
Przyślij Przepis! 5,62% 3,84%
Przepisy Czytelników 5,50% -
Świat Kobiety 5,44% 7,25%
Olivia 5,44% 7,28%
Komputer Świat 5,21% -
Mój Piękny Ogród 4,98% 6,46%
National Geographic 4,68% 6,10%
Avanti 4,57% 5,85%
Auto Moto 4,43% 5,21%
Świat Wiedzy 4,16% -
Działkowiec 3,98% 5,11%
Glamour 3,66% 4,48%
Mamo To Ja 3,65% 4,41%
Pani 3,56% 4,20%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 3,13% 1,59%
CKM 2,91% 4,35%
CD Action 2,90% 3,42%
Joy 2,70% 3,64%
Cosmopolitan 2,56% 3,47%
Moje Mieszkanie 2,54% 3,51%
Dom & Wnętrze 2,50% 3,38%
Zwierciadło 2,38% 2,71%
PC Format 2,32% 3,34%
Elle 2,22% 2,62%
Naj Magazyn 2,22% -
Moje Gotowanie 2,19% 2,96%
Focus Historia 2,17% -
Auto Motor i Sport 1,99% 2,74%
Moda na Zdrowie 1,97% 2,63%
Playboy 1,96% 2,98%
Uroda 1,90% 2,65%
Logo 1,83% 2,36%
Auto Świat Poradnik 1,79% 1,94%
M jak mieszkanie 1,79% 3,27%
Dobre Wnętrze 1,75% 2,30%
PC World 1,71% -
Zdrowie 1,69% 2,86%
Świat Motocykli 1,67% 1,73%
Dziecko 1,66% 2,13%
Charaktery 1,66% 1,66%
TopGear 1,65% 1,64%
Twoje Dziecko 1,65% 2,28%
Men's Health 1,63% 1,53%
Przepis na Zdrowie 1,58% -
Ładny Dom 1,57% 4,25%
National. Geographic. Traveler 1,50% 1,51%
Kuchnia 1,46% 2,05%
Magazyn Futbol 1,39% 1,73%
Chip 1,36% 1,90%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,35% 2,03%
Wróżka 1,27% 1,60%
Na ścieżkach życia 1,24% 1,22%
Burda 1,19% 1,64%
Przepis na Ogród 1,18% 0,94%
Bravo Girl 1,16% -
Twój Maluszek 1,16% 1,73%
Forbes 1,14% 1,41%
M jak Mama 1,11% 1,19%
Majster 1,10% 1,53%
Film 1,05% -
InStyle 1,01% 1,13%
Gotuj Krok po Kroku 1,01% -
21. wiek 1,01% 0,94%
Vita 0,96% 1,75%
Zbuduj Dom 0,92% 1,28%
Reader's Digest 0,82% 1,34%
Twist 0,74% 1,35%
Shape 0,74% 0,92%
Weranda 0,72% 0,70%
Podróże 0,69% 0,79%
Sukces 0,64% 0,88%
Hot Moda & Shopping 0,57% 0,66%
Voyage 0,54% 0,81%
Architektura-Murator 0,52% 0,52%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno 0,50% -
Żagle 0,49% 0,46%
Fun Club 0,38% 0,55%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od lipca do grudnia 2012 roku jego czytanie zadeklarowało 2,08 proc. pytanych, czyli o 1,47 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl II półrocze
PBC 2012 2011
Tytuł procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 2,08% 3,55%
Auto Świat 4x4 1,44% 2,09%
Komputer Świat Gry 1,42% 2,13%
Sól i Pieprz 0,79% -
Elle Decoration 0,50% 0,70%
Weranda Country 0,38% 0,34%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) 0,17% 0,23%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2011 roku na losowej próbie 24 207 przypadków i w okresie od lipca do grudnia 2012 roku na losowej próbie 24 040 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Czołowe miesięczniki straciły czytelników w II półroczu 2012 r. Liderem „Twój Styl”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl