SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PMPG Polskie Media ze spadkiem wpływów i 1,5 mln zł straty. „Trudne otoczenie rynkowe”

W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą m.in. wydawcy „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 0,8 proc. do 22,72 mln zł oraz 1,48 mln zł straty netto (wobec 4,53 mln zł zysku rok wcześniej). Firma podkreśla, że w samym drugim kwartale gdyby nie prawie 0,5 mln zł odpisu osiągnęłaby zysk netto.

Półroczne przychody gotówkowe grupy PMPG Polskie Media minimalnie wzrosły w skali roku - z 21,357 do 21,365 mln zł, natomiast barterowe zmalały z 1,54 do 1,35 mln zł. Firma nie podaje w sprawozdaniach finansowych, ile wyniosły wpływy z reklam prasowych i internetowych, a ile ze sprzedaży tytułów prasowych.

Do grupy kapitałowej oprócz PMPG Polskie Media należą większościowe udziały w kilku spółkach: AWR Wprost (90 proc.) wydającej tygodnik „Wprost”, Orlim Piórze (81 proc.) wydającym tygodnik „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, Distrubution Point Group (100 proc.) i Reddeergames (75 proc.).

Według danych ZKDP w pierwszej połowie br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 31 780 egz. (11,2 proc. mniej niż rok wcześniej), a „Wprost” - 14 247 egz. (po spadku o 18 proc. w skali roku). Natomiast w marcu br. Wprost.pl zanotował 2,92 mln użytkowników i 34,27 mln odsłon, a DoRzeczy.pl - 1,25 mln użytkowników i 11,74 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Koszty operacyjne grupy PMPG Polskie Media zwiększyły się w skali roku z 19,16 do 25,49 mln zł. Przyczynił się do tego głównie wzrost wydatków na usługi obce z 12,3 do 18,24 mln zł. W górę poszły też koszty amortyzacji (z 213 do 610 tys. zł), natomiast nakłady na zużycie materiałów i energii zmalały z 1,9 do 1,84 mln zł.

Wynik netto 6 mln zł w dół, w drugim kwartale bez odpisu byłby zysk

Wskaźniki rentowności firmy spadły poniżej zera. Wynik operacyjny pogorszył się z 4,78 mln zł zysku do 1,1 mln zł straty, a wynik netto - z 4,53 mln zł zysku do 1,48 mln zł straty.

W komunikacie prasowym PMPG podkreśla, że w samym drugim kwartale zanotowała tylko 139 tys. zł straty netto, do czego przyczynił się odpis w wysokości 465 tys. zł na należności, co do odzyskania których firma ma wątpliwości.

- Biorąc pod uwagę trudne otoczenie rynkowe - w szczególności zmiany zachodzące na rynku prasy, a także okoliczności, które towarzyszyły Spółce w drugim kwartale - uważamy, że wyniki pierwszego półrocza tego roku są na przyzwoitym poziomie - komentuje Piotr Piaszczyk, członek zarządu PMPG Polskie Media. - Konsekwentnie realizujemy przyjętą wcześniej strategię transformacji cyfrowej naszych wydawnictw, która jest procesem długotrwałym i kosztownym. Nasze marki odnotowują dynamiczne wzrosty w Internecie. Są liderami w swoim segmencie. Liczymy na to, że w niedalekim czasie pozytywne efekty tych działań będą widoczne w osiąganych przez spółki wynikach - dodaje.

PMPG z nowym zarządem, analizuje opcje strategiczne i skupuje swoje akcje

Z początkiem maja odszedł po wielu latach z funkcji prezesa PMPG Polskie Media odszedł Michał M. Lisiecki, większościowy akcjonariusz spółki (ma 61,09 proc. jej kapitału). Został członkiem rady nadzorczej. Od połowy marca do początku kwietnia Lisiecki przez 21 dni był w areszcie w związku z zarzutami udziału w zorganizowanej grupie przestępczej, spowodowania szkody w wielkich rozmiarach oraz dopuszczenia się przestępstw skarbowych. Biznesmen zapewnia, że jest niewinny, a zarzuty postawiono mu wskutek pomówienia.

Członkami zarządu PMPG Polskie Media od maja są Ewa Rykaczewska, Robert Pstrokoński i Piotr Piaszczyk, żadna z tych osób nie objęła funkcji prezesa. Piaszczyk został też prezesem AWR Wprost.

Na początku czerwca PMPG zawarła ugodę dotyczącą spłaty 563,1 mln euro i odsetek od 1,3 mln euro z tytułu poręczenia wekslowego, którego udzieliła spółce swojego byłego wiceprezesa. Ustalono, że w 27 miesięcznych ratach zapłaci 1,68 mln zł, wcześniej zawiązała na ten cel 3,17 mln zł rezerwy.

Miesiąc temu zarząd firmy poinformował o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych, którego celem jest aktualizacja strategii całej grupy kapitałowej oraz umożliwienie jej dalszego rozwoju. W ramach procedury kierownictwo planuje zweryfikować dotychczasową strategię spółki, a także „rozpoznać możliwości rozwoju, możliwości współpracy z potencjalnymi inwestorami, a także rozpoznać możliwości przeprowadzenia transakcji sprzedaży niektórych aktywów lub nabycia nowych aktywów. Zaznaczono, że zarząd „na wstępnym etapie procesu rozważa wszystkie możliwe opcje strategiczne i wszystkie podda analizie”.

PMPG Polskie Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W minionym półroczu prowadziła skup akcji własnych, przejęła ponad 1 proc. swojego kapitału.

Wiosną br. kurs spółki mocno spadł, zwłaszcza po aresztowaniu Michała Lisieckiego i podaniu wyników finansowych z pierwszego kwartału. W czwartek na koniec sesji giełdowej wynosił 1,11 zł, co daje kapitalizację w wysokości 11,52 mln zł.

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media ze spadkiem wpływów i 1,5 mln zł straty. „Trudne otoczenie rynkowe”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dim
nie świruj, idź na wybory!
22 10
odpowiedź