SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dziennik 'Futbol News' zadebiutuje 3 sierpnia

'Futbol News', nowy dziennik spółki Sportlive 24 SA, poświęcony wyłącznie tematyce związanej z piłką nożną, zadebiutuje na rynku 3 sierpnia br. A już wczoraj ruszyła szeroka kampania reklamowa tytułu, której twarzą jest były trener reprezentacji Polski Paweł Janas.

Gazeta pojawiać się będzie w sprzedaży dwa razy w tygodniu - w poniedziałki i czwartki. W 80 proc. poświęcona będzie wydarzeniom dziejącym się na krajowych stadionach piłkarskich. Jak mówi nam Piotr Górski, dyrektor wydawniczy "Futbol News", w dzienniku znajdować się będą głównie wywiady, analizy i komentarze, ekskluzywne newsy, będą też relacje z meczów, ale mają mieć inną formę niż minutowe streszczenia spotkań. Poniedziałkowy numer ma wychodzić w objętości wynoszącej 32 strony (w Warszawie 36), zaś czwartkowy ma liczyć 24 strony.

"Futbol News" ukazywać się będzie w nakładzie 150 tys. egz. i kosztować ma 1,50 zł. - Będziemy zadowoleni, jeśli sprzedawać się będzie połowa nakładu - mówi nam Górski. Tytuł kierowany będzie do bardziej wyrobionych czytelników będących kibicami piłki nożnej, a głównym konkurentem dla niego ma być "Przegląd Sportowy" wydawany przez Axel Springer Polska. Dziennik ten ukazuje się sześć razy w tygodniu i kosztuje zależnie od dnia tygodnia od 2,10 do 2,90 zł. W okresie od stycznia do maja br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 57 096 egz. przy średnim nakładzie na poziomie 107 141 egz.

- Nowy tytuł ma szansę na rynku, jeśli postawi właśnie na analizy i ekskluzywne materiały, a nie na informacje bieżące, w czym jest silniejszy częściej wychodzący "Przegląd Sportowy" czy serwisy internetowe o piłce nożnej. Im bliżej będzie do Euro 2012, tym większe będzie też zainteresowanie gazetą ze strony reklamodawców - uważa Monika Rychlica, head of press and new media w Initiative Media Warszawa.

Redaktorem naczelnym "Futbol News" jest Jacek Kmiecik, a redakcja dziennika liczy 15 osób, które jednocześnie tworzą wydawany przez Sportlive 24 miesięcznik "Magazyn Futbol". Dla nowego tytułu pisać będą m.in.: Janusz Basałaj i Paweł Zarzeczny, a wśród piłkarskich ekspertów dziennika znajdą się m.in.: Radosław Gilewicz, Paweł Janas, Cezary Kucharski, Stefan Majewski i Andrzej Szarmach.

Od wczoraj trwa już kampania reklamowa nowej gazety, która realizowana jest pod hasłem "Futbol jest jak religia". - W komunikacji podkreślamy fakt, że dla każdej osoby interesującej się piłką nożną, ten sport jest sposobem na życie, niezależnie od tego, czy ma się 15 czy 50 lat, czy jest się studentem, rolnikiem, inżynierem, prezesem dużej spółki, czy też uprawia się wolny zawód. Piłka nożna jest jak "religia", łączy ludzi niezależnie od tego, co robią, gdzie się znajdują. Takie właśnie emocje przekazuje czytelnikowi nowy dziennik "Futbol News" - tłumaczy Tomasz Wójkowski, prezes SportLive24 SA. Twarzą kampanii jest Paweł Janas.

Reklama telewizyjna opiera się na motywie emocji towarzyszących w trakcie oglądania meczu, czy udziału w nim. Spot obejrzeć można m.in.: w TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Sport, TVN i jego kanałach tematycznych, Polsacie i jego stacjach tematycznych, TV 4, Discovery Channel oraz na antenach wielu kanałów wchodzących w skład pakietu At Media.

Kampania realizowana jest też w internecie - na największych portalach (Onet.pl, Wirtualna Polska, Interia., Gazeta.pl, o2.pl) oraz w serwisach piłkarskich (m.in. 90minut.pl, Eurosport, Soccer-live.pl, Kibice.net), a także w środkach komunikacji miejskiej w sześciu największych aglomeracjach Polski. Działania promocyjne prowadzone są też w 44 telewizjach lokalnych (np. w TV Toya) oraz w punktach sprzedaży prasy.

Kreację kampanii przygotowała agencja GonnaBe, a media zaplanował dom mediowy - MediaOn. Akcja promocyjna potrwa do 31 sierpnia br.

Dołącz do dyskusji: Dziennik 'Futbol News' zadebiutuje 3 sierpnia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl