SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

E-Kiosk: wpływy wzrosły o 32,9 proc., zysk netto potroił się

W minionym kwartale zajmująca się dystrybucją prasy cyfrowej spółka E-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 32,9 proc. do 2,52 mln zł oraz zysku netto ze 143 do 472 tys. zł.

Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe) Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe)

W trzech kwartałach br. wpływy E-Kiosku poszły w górę o 16,6 proc. do 7,57 mln zł, a zysk netto z 62 tys. zł do 1,3 mln zł.

Rentowność spółki mocno polepszyła się dzięki ograniczeniu wydatków: w ujęciu trzech kwartałów koszty sprzedaży zmalały z 4,32 do 3,4 mln zł, a koszty ogólnego zarządu wzrosły nieznacznie (z 1,31 do 1,34 mln zł), natomiast w samym trzecim kwartale br. zmniejszyły się obie kategorie wydatków.

- Konsekwencja się opłaca. Włożyliśmy maksymalny wysiłek w proces optymalizacji kosztów w spółce i uważnie przyglądamy się wszystkim naszym produktom i kanałom dystrybucji pod kątem efektywności. Wprowadzamy też wiele nowych projektów, bo chcemy się przygotować na szybko zmieniający się rynek - wylicza Łukasz Piela, prezes E-Kiosku.

W komunikacie firma podała, że ostatnio podpisała m.in. trzyletnią umowę na dostawę e-prasy do Grupy PGNiG, a należąca do niej agencja eContentLAB rozszerzyła współpracę z producentem komputerów NTT System oraz zaczęła realizację dwóch aplikacji wspierających działania marketingowe i sprzedażowe swoich klientów, w tym z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Jednocześnie firma pracowała nad wdrożeniem systemu CRM konsolidującego kluczowe procesy biznesowe w organizacji.

Do E-Kiosku należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl, agencja eContentLAB.pl oraz marka ComPress (przejęta w lipcu br. od spółki Thunderbolt, wcześniej działającej jako ComPress, której 82 proc. akcji Gremi Media sprzedało dwóm inwestorom).

50,01 proc. akcji E-Kiosku należy do Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, a 28,14 proc. ma Ruch.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Dołącz do dyskusji: E-Kiosk: wpływy wzrosły o 32,9 proc., zysk netto potroił się

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zwycięzca
Gratulacje Panie Łukaszu!
0 0
odpowiedź
User
Obserwator
Czlowiek zna się na tym biznesie, działa w tym od lat i są efekty. Wiedza zamiast parcia na szkło
0 0
odpowiedź
User
Gigi
Troche w reklame mogliby zainwestować w telewizji np
0 0
odpowiedź