SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 1,4 mln osób korzysta z e-Korespondencji

W połowie grudnia 2023 r., liczba osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie dokumentów z urzędu skarbowego w formie e-Korespondencji przekroczyła 1,4 mln – poinformowało Ministerstwo Finansów w piątkowym komunikacie.

„W połowie grudnia 2023 r., liczba osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie dokumentów z urzędu skarbowego w formie e-Korespondencji przekroczyła 1,4 mln. Dla porównania rok temu było to niecałe 230 tys. osób” – podało Ministerstwo Finansów w piątkowym komunikacie.

MF wyjaśniło, że dzięki e-Korespondencji można wysyłać i odbierać dokumenty, w tym zaświadczenia, elektronicznie za pomocą konta w e-Urzędzie Skarbowym. Z tego rozwiązania mogą skorzystać również m.in. firmy, fundacje i stowarzyszenia.

„Rosnąca popularność tej usługi e-Urzędu Skarbowego to dowód, że administracja skarbowa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Korespondencja elektroniczna to nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale również wygoda. Coraz więcej spraw załatwiamy dziś bez wychodzenia z domu. Dotyczy to również wymiany korespondencji z urzędem skarbowym” – powiedziała, cytowana w komunikacie, dyrektor Departamentu Relacji z Klientami Ministerstwa Finansów Sylwia Zdebiak.

MF wskazało, że usługa e-Urzędu Skarbowego zapewnia „stały i nieograniczony dostęp do korespondencji dotyczącej spraw podatkowych zarówno w kraju, jak i za granicą”. Wyjaśniło, że dzięki temu rozwiązaniu nie ma już potrzeby przychodzenia do urzędu oraz stania w kolejce na poczcie. Za pomocą e-Korespondencji można wysyłać i odbierać m.in. pisma w sprawach ogólnych, zaświadczenia, wnioski i zawiadomienia.

Resort dodał w komunikacie, że wszystkie dokumenty i zaświadczenia są wysyłane bezpłatnie i natychmiastowo. W e-Urzędzie Skarbowym około 70 proc. zaświadczeń jest wydawane automatycznie, w ciągu zaledwie kilkudziesięciu sekund.

Z usługi e-Korespondencji mogą skorzystać spółki kapitałowe lub osobowe, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, grupy kapitałowe. MF wyjaśnia, że w tym celu należy założyć Konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym, zaś do wysyłania i odbierania pism i dokumentów elektronicznych, należy wyrazić zgodę na e-Korespondencję. To może uzyskać poprzez zalogowanie się do e-Urzędu Skarbowego, przejście do zakładki „Ustawienia”, wybranie opcji „Zgody i powiadomienia”, a następnie zaznaczenie pola wyboru i zaakceptowania zgody na e-Korespondencję.

„Bardzo ważne jest, żeby zaznaczyć też zgodę na otrzymywanie smsem i e-mailem powiadomień o otrzymaniu dokumentu. Dzięki temu nie będziemy musieli sprawdzać naszego konta w e-US w oczekiwaniu na korespondencję. Jeśli zostanie ona wysłana dostaniemy o tym natychmiast informację” – podkreśliła Sylwia Zdebiak.

MF wyjaśniło, że e-Korespondencja w e-Urzędzie Skarbowym (e-US) spełnia tę samą funkcję co poczta tradycyjna. Jest to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Jeśli na konto w e-Urzędzie Skarbowym trafi taka korespondencja, to - podobnie jak w przypadku listu papierowego - zostanie ona uznana za doręczoną po upływie 14 dni.

Dołącz do dyskusji: Ponad 1,4 mln osób korzysta z e-Korespondencji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl