SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook będzie wykorzystywał statystyki like’ów do targetowania reklam

Serwis Facebook zapowiedział, że od października zacznie wykorzystywać dane dotyczące korzystania przez użytkowników z przycisku „Lubię to” do lepszego targetowania reklam. - Dzięki temu użytkownicy będą otrzymywali przekaz reklamowy bardziej dostosowany do ich zainteresowań i potrzeb - wyjaśnia Facebook.

O swoich zamiarach wykorzystania dodatkowych narzędzi służących do lepszego dopasowania reklam do odbiorców Facebook poinformował na swoim blogu przypominając, że tego typu plany zapowiadał już w ub.r.

Od października serwis Marka Zuckerberga zamierza nie tylko zbierać dane dotyczące liczby lajków klikniętych na stronach wydawców, ale wykorzystać też informacje na ich temat do targetowania przekazu reklamowego. Zastosowanie tego systemu sprawi, że reklamy otrzymywane przez użytkownika na jego konto na Facebooku będą uzależnione m.in. od tego, jakie strony marek i wydawców polubi on podczas przeglądania serwisu.

- Dzięki temu użytkownicy będą otrzymywali przekaz reklamowy bardziej dostosowany do ich zainteresowań i potrzeb - wyjaśnia Facebook w komunikacie. - Jednocześnie właściciele kont w naszym serwisie zachowają szerokie możliwości decydowania o tym, jakie reklamy chcą oglądać w swoim newsfeedzie i jakiego rodzaju treści marketingowe są dla nich najbardziej cenne, a jakie niepożądane.

Wykorzystanie przycisku „Lubię to” do celów reklamowych od dawna budzi wątpliwości organizacji zajmujących się ochroną prywatności w sieci. Już w 2010 r., rok po pojawieniu się przycisku na Facebooku, Electronic Frontier Foundation i kilka innych organizacji skierowało do Marka Zuckerberga list, w którym apelowały o to, by wykorzystanie opcji „Lubię to” ograniczało się wyłącznie do celów statystycznych, a nie służyło zastosowaniom marketingowym.

Na koniec czerwca br. Facebook miał 1,49 mld użytkowników aktywnych w ciągu miesiąca, a w drugim kwartale wpływy portalu wyniosły 4,04 mld dolarów, z czego 3,83 mld dolarów z reklam.

Dołącz do dyskusji: Facebook będzie wykorzystywał statystyki like’ów do targetowania reklam

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jam
Tytuł tej notatki to mały koszmarek.
0 0
odpowiedź
User
Marketer
Ktos to to pisal albo nie rozumie po angielsku albo co gorsza nie zna sie zupelnie na rzeczy. Zachowania uzytkownikow na fb miedzy innymi takie jak likes, dzielenie sie tresciami czy korzystanie z okreslonych tresci po prostu buduje okreslone profile behavioralne, ktore od dawna mozna wykorzystywac w targetowaniu aby lepiej dopasowywac reklame do odbiorcy. Bynajmniej nie ma to nic wspolnego z naruszaniem prywatnosci jako, ze mowa tu o szerszych grupach osob z zachowaniem ich anonimowosci a nie targetowaniu konkretnego Jana Kowalskiego.
0 0
odpowiedź