SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook z Messengerem mobilnym liderem społecznościowym w Polsce, Skype przed Instagramem, WhatsAppem i Snapchatem

Z Facebooka i Messengera korzysta mobilnie ponad połowa polskich posiadaczy smartfonów z Androidem, spędzając w aplikacji średnio po ponad 20 minut dziennie. Snapchat ma dwa razy mniejszy zasięg od Instagrama i WhatsAppa, ale przyciąga użytkowników na dłużej. Mało popularne są aplikacje Twittera i Ask.fm.

Według badania Mobience w maju br. z aplikacji mobilnej Facebooka skorzystało 60 proc. polskich użytkowników smartfonów z systemem Android, a z Messengera - 51 proc. Są to dwie zdecydowanie najpopularniejsze społecznościowe aplikacje mobilne w Polsce - miesięczny zasięg pierwszej został oszacowany na 7,9 mln użytkowników, a drugiej na 6,7 mln.

19 proc. internautów mobilnych ze smartfonami androidowymi korzysta na nich ze Skype’a, 12 proc. z Instagrama, a 11 proc. z WhatsAppa. W przeliczeniu na liczby użytkowników oznacza to, że Skype ma ich 2,4 mln, Instagram - 1,6 mln, a WhatsApp - 1,5 mln.

Snapchat zanotował zasięg wynoszący 6 proc., Twitter - 4 proc., a Ask.fm - 1 proc. Liczbę użytkowników pierwszej aplikacji oszacowano na 805 tys., a drugiej na 535 tys.

Ruch mobilny w zagranicznych serwisach i aplikacjach nie jest określany w realizowanym przez Gemius badaniu Megapanel, ponieważ do ich kodów źródłowych, inaczej niż w przypadku polskich stron, nie zostały dodane odpowiednie skrypty. Dlatego w wynikach badania podawana jest tylko ogólna liczba użytkowników i zasięg procentowy w oparciu o aktywności kilkunastu tysięcy internautów monitorowane na komputerach.

Jeśli chodzi o polskie serwisy i aplikacje, to w Megapanelu mierzona jest liczba krajowych odsłon mobilnych (bardziej szczegółowy pomiar ma zostać wprowadzony od początku przyszłego roku w badaniu Pl@net, które zastąpi Megapanel). Wśród stron na czele, tak jak w internecie stacjonarnym, są Onet.pl (miesięcznie ma prawie 500 mln krajowych odsłon mobilnych) i WP.pl (ok. 350 mln), a z serwisów społecznościowych najlepiej wypadają Fotka.pl (71 mln w kwietniu br.) i NK.pl (31 mln). Wśród aplikacji zdecydowanym liderem jest mobilny komunikator GG, który notuje miesięcznie ok. 700-800 mln krajowych odsłon mobilnych, ponad 10 razy więcej od zajmujących dalsze miejsca Open.fm, Gazeta.pl Live i Czateria.pl

Badanie Mobience jest realizowane od jesieni ub.r. przez firmę Spicy Mobile na grupie ok. 2,5 tys. użytkowników, którzy na swoich urządzeniach mobilnych z systemem Android zainstalowali aplikację monitorującą aktywności. Przedstawiciele Spicy Mobile przekonują, że te wyniki są miarodajne dla całego segmentu mobilnego, z uwagi na dominujący udział w nim Androida (według danych Gemiusa na smartfonach i tabletach z tym systemem generowane jest ok. 75 proc. ruchu mobilnego w polskim internecie).


Według Mobience w maju br. „androidowy” użytkownik aplikacji mobilnej Facebooka korzystał z niej codziennie średnio przez 20:19 minuty, a z Messengera przez dwie i pół minuty.

Snapchat zanotował średni czas korzystania wynoszący 10:38 minuty, WhatsApp - 7:14 minuty, a Instagram - 5:49 minuty. Ask.fm i Skype przyciągali przeciętnego użytkownika mobilnego na prawie cztery minuty dziennie, a Twitter - na prawie trzy.

Dodajmy, że według badania TNS Polska z maja br. polski użytkownik smartfona korzysta z niego średnio przez dwie godziny i 50 minut dziennie, z czego mniej więcej dwie godziny przypadają na przeglądanie internetu.


Snapchat ma zdecydowanie najmłodszą grupę użytkowników - dwie trzecie z nich jest w wieku od 15 do 24 lat. Z tej grupy wiekowej pochodzi prawie połowa korzystających z Instagrama oraz po 30-36 proc. użytkowników pozostałych analizowanych aplikacji.

Najwięcej starszych użytkowników mobilnych posiada Skype - jedna trzecia ma 35 lat i więcej. W przypadku Snapchata udział tej grupy wiekowej wynosi jedynie 13 proc.

Spora część zagranicznych platform społecznościowych jest też dostępna jako serwisy i aplikacje desktopowe. W kwietniu br. na komputerach stacjonarnych Facebook zanotował 17,31 mln polskich użytkowników, Twitter - 2,72 mln, Instagram - 2,32 mln, Ask.fm - 1,77 mln, a Skype - 9,37 mln uruchomionych aplikacji (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki). W analizie nie uwzględniliśmy YouTube’a, ponieważ to bardziej serwis wideo niż służący do komunikacji.

Dołącz do dyskusji: Facebook z Messengerem mobilnym liderem społecznościowym w Polsce, Skype przed Instagramem, WhatsAppem i Snapchatem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kik
a viber ile ma? wszyscy moi znajomi maja vibera
0 0
odpowiedź
User
Kawka
A kac ile ma . Wszyscy moi znajomi mają kaca ( dzisiaj ) :)
0 0
odpowiedź
User
Jajko
Chciałbyś uczyć się języka chińskiego przez skype? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na to pytanie, to zapraszamy do serwisu Preply (http://preply.com/pl/chiński-przez-skype)!. Najlepsza kadra, tysiące zadowolonych klientów - na co czekasz? Zapisz się już teraz! Zapraszamy!
0 0
odpowiedź