SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook zły na Apple. Nowy iOS utrudni śledzenie użytkowników

Facebook poinformował reklamodawców, że już wkrótce ich reklamy nie będą skutecznie docierać do użytkowników urządzeń Apple. Wszystko przez najnowszą wersję systemu iOS.

Apple już wcześniej zapowiedziało, że aplikacje w jego przyszłym systemie iOS będą musiały uzyskać dodatkowe zgody użytkowników na śledzenie ich zachowań w internecie. Już wtedy wzbudziło to protesty reklamodawców wspieranych przez Facebooka i Google, gdyż ich zdaniem zapowiedziane rozwiązanie może utrudnić targetowanie reklam.

iOS 14 będzie wymagał aby aplikacje uzyskały wyraźną zgodę użytkowników iPhone'ów na śledzenie ich zachowań w sieci. Ma to się odbywać poprzez dodatkowe okno wyskakujące w każdej aplikacji, w którym użytkownik będzie mógł wyrazić bądź nie zgodę na tracking za pomocą tzw. IDFA, czyli identyfikatora dla reklamodawców.

Facebook na swoim firmowym blogu przyznał, że szykowane przez Apple zmiany będą miały zarówno dla samego portalu, jak i tysięcy reklamodawców promujących w nim swoje produkty i usługi, negatywne skutki finansowe.

Firma Marka Zuckerberga zdaje sobie sprawę, że użytkownicy na skutek nowego rozwiązania w iOS 14 będą częściej blokować spersonalizowane reklamy, A to utrudni marketerom dotarcie ze swoimi przekazami do pożądanej grupy odbiorców.

W związku z tym Facebook ogłosił, że zaprzestaje zbierania IDFA w swoich aplikacjach przeznaczonych na urządzenia z systemem Apple. Firma będzie szukać innych rozwiązań w zakresie monetyzacji reklam.

Dołącz do dyskusji: Facebook zły na Apple. Nowy iOS utrudni śledzenie użytkowników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl