SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakty”, „Uwaga!” i „Mam talent!” hitami TVN w 2019 roku (top 30)

Największą widownię w 2019 roku w TVN zgromadziły takie pozycje, jak: dziennik „Fakty”, magazyn „Uwaga!” i talent-show „Mam talent!”. 30 topowych pozycji w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię w TVN w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 roku zgromadził dziennik „Fakty” z 16 stycznia. W tej stacji obejrzało go 3,81 mln widzów, co przełożyło się na 26,06 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Przynajmniej przez 1 minutę audycję tę widziało 5,60 mln osób.

Na drugim miejscu sklasyfikowany został magazyn „Uwaga!”, który 24 stycznia śledziło średnio 2,86 mln widzów TVN (3,89 mln przynajmniej przez 1 minutę), co przełożyło się na 18 proc. udziału.

Podium uzupełnia talent-show „Mam talent!”, który 12 października obejrzało 2,79 mln widzów (RCH 1 min - 6,06 mln), co dało stacji 19,96 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się odcinek teleturnieju „Milionerzy”, który 3 stycznia śledziło średnio 2,66 mln widzów TVN (4,38 mln przynajmniej przez 1 minutę), co przełożyło się na 17,20 proc. udziału.

Czołową piątkę uzupełnia transmisja z tzw. światełka do nieba podczas 27. finału WOŚP. 13 stycznia na antenie tej stacji relację obejrzało 2,46 mln widzów (14,70 proc. udziału).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był dziennik „Fakty” (ale było to wydanie z 2 stycznia), który miał 1,57 mln osób (RCH - 2,08 mln), co dało TVN 28,69 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły już jednak „Kuchenne rewolucje” (1,33 mln widzów; 25,96 proc. udziału), a podium uzupełnia serwis sportowy (1,25 mln widzów; 20,71 proc. udziału).

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,45 proc.

>>> „Kevin sam w domu” i „Wydarzenia” hitami Polsatu w 2019 roku (top 30)

>>> „M jak miłość”, „Sylwester marzeń” i benefis Martyniuka hitami TVP2 w 2019 roku (top 30)

>>>„Teleexpress” i transmisje sportowe hitami 2019 roku w TVP1 (top 30)

W 2019 roku spadł czas oglądania telewizji

 

W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 16 minut i 4 sekundy. W porównaniu do 2018 roku jest to mniej o 1 minutę i 4 sekundy, a do 2016 - o 2 minuty i 28 sekund - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, które otrzymał portal Wirtualnemedia.pl.

Liderem Polsat

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w całym 2019 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem 2018 roku zmniejszył się o 3,71 proc. i wyniósł 9,85 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem była TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,51 proc. do 9,68 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w 2019 roku wyniósł 8,45 proc., po spadku względem analogicznego okresu ub.r. o 9,91 proc.

Kolejną lokatę zajęła TVP2 (stacja ta miała 8,34 proc. udziału; do góry o 2,21 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 37,50 proc. w 2018 roku do 36,32 proc. w 2019 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,47 proc., po wzroście o 7,97 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,72 proc.; spadek o 10,58 proc. - największy w top 10), TVP Info (3,64 proc.; + 6,12 proc. - drugi największy wzrost w top 10), TV Puls (3,50 proc.; + 2,94 proc.), TVN7 (3,21 proc.; - 0,93 proc.) i TTV (2,24 proc.; + 4,67 proc.).

Grupa komercyjna dla TVN

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,06 proc., po spadku o 9,27 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w ubiegłym roku zmniejszył się o 3,33 proc. do 11,02 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (+ 4,37 proc. do 7,16 proc.), a czwarta była Jedynka (- 6,28 proc. do 6,27 proc.).

Czołową piątkę zajął awansujący z szóstej lokaty kanał TV Puls (3,79 proc.; wzrost o 4,70 proc.). Z siódmego na szóste miejsce awansowała Siódemka, która w zeszłym roku została doinwestowana przez Telewizję TVN (3,65 proc.; wzrost o 7,99 proc.)

Dane najchętniej oglądanych stacji w grupie 16-59 lat.

Największą widownię w 2019 roku zgromadził serial „M jak miłość” z 8 stycznia. Miał on średnio 5,81 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,06 proc.

Drugie miejsce należało do „Teleexpress” Jedynki, który 3 lutego na antenie tej stacji obejrzało 5,42 mln widzów (35,38 proc. udziału).

Na trzeciej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich z 13 stycznia. Relację z zawodów z Val di Fiemme w samej TVP1 śledziło 5,37 mln osób (35,30 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1, gdzie oglądało go dodatkowe 910 tys. i 500 tys. osób (łącznie było to 6,78 mln widzów).

Piąta była transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 24 marca, w którym nasza drużyna grała z Łotwą. Relację w samej TVP1 oglądało 5,11 mln widzów, co przełożyło się na 32,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 1,24 mln oglądających) oraz Polsat Sport (620 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 6,97 mln widzów.

Szóstą lokatę zajął pokazany 24 listopada finał 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. W TVP1 miał on średnio 5 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 36,58 proc. Dodatkowo w TVP ABC Eurowizję Junior 2019 śledziło średnio 280 tys., a w TVP Polonia było to 99 tys.

Dwa oczka niżej uplasował się trwający ponad 5 godzin „Sylwester marzeń z Dwójką”, który w tej stacji śledziło 4,92 mln widzów (35,30 proc.).

Wśród 10 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 8 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Dwie lokaty należały do programów TVP2. Spośród poszczególnych kategorii programowych pięć pozycji w top 10 zajęły transmisje sportowe.

Wśród programów rozrywkowych najwięcej widzów zgromadził reality-show „Rolnik szuka żony”, którego odcinek z 1 grudnia śledziło 4,23 mln widzów. Z kolei na czele filmów znalazł się kultowy „Kevin sam w domu” (emisja 24 grudnia w Polsacie; 3,76 mln widzów).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Dołącz do dyskusji: „Fakty”, „Uwaga!” i „Mam talent!” hitami TVN w 2019 roku (top 30)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
major
Największą oglądalność w TVN mają Fakty, bo to jest taka polit-telewizja. Jednak w ciągu roku TVN stracił 15 procent widzów, a co za tym idzie konkretną kasę z reklam. Tak silne zaangażowanie tej telewizji po stronie opozycji, powodujące odpływ widzów i utratę środków z reklam, budzi zdziwienie. Celem prywatnej firmy powinna być przecież maksymalizacja zysków. Zastanawiam się, jaki deal ma TVN z opozycją, że nie przeszkadza mu widzów i milionów z reklam.
0 0
odpowiedź
User
Ironiczny komentarz
Największą oglądalność w TVN mają Fakty, bo to jest taka polit-telewizja. Jednak w ciągu roku TVN stracił 15 procent widzów, a co za tym idzie konkretną kasę z reklam. Tak silne zaangażowanie tej telewizji po stronie opozycji, powodujące odpływ widzów i utratę środków z reklam, budzi zdziwienie. Celem prywatnej firmy powinna być przecież maksymalizacja zysków. Zastanawiam się, jaki deal ma TVN z opozycją, że nie przeszkadza mu widzów i milionów z reklam.


Przecież jedyna poityczna telewizja to TVP, TVN jest stacją obiektywną i w Faktach pokazuje tylko prawdę. Nie manipuluje i nie stoi po żadnej ze stron politycznych.
P.S. Każdy rozgarnięty człowiek wie, że oczywiście żartuję i szczerze popieram powyższy komentarz.
0 0
odpowiedź
User
Podno
Krytykuja TVP że że to stacja rezimowa. To co można powiedzieć o TVN. Tam dopiero jest propaganda. Stacja sprzyjająca platfusom i lewakom. Dlatego tracą widzów bo nie jest obiektywna. Ileż można słuchać PIS, PIS, PIS
0 0
odpowiedź