SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ciemnoskóry mężczyzna, emerytka i były dłużnik w kampanii promującej Gdańsk jako miasto równości

Gdańsk rozpoczął emisję nowych spotów w ramach kampanii społecznej "Gdańsk miastem równości". Można je zobaczyć m.in. w TVN24.

Kampania społeczna "Gdańsk miastem równości" ma pokazywać, że jest to miasto dla wszystkich. Jej główne założenia to: równe prawa oraz sprzeciw wobec mowy nienawiści, hejtu i dyskryminacji.

W internecie, m.in. na YouTube oraz w wybranych stacjach telewizyjnych emitowane są nowe spoty w ramach tej kampanii. Bohaterami poszczególnych filmów są pracująca w porcie Emilia Mirek, czarnoskóry nauczyciel sztuk walki Paweł "Pablo" Szymkowiak, zadłużony i korzystający ze wsparcia Centrum Wsparcia Ludzi Zadłużonych Radzisław Jusis oraz angażująca się w akcje społeczne emerytka Anna Butrym.

Szymkowiak opowiada o tym, jak w dzieciństwie był przezywany przez rówieśników "bambo", a teraz uczy dzieci sztuk walki. Emilia Mirek pokazuje, jak pracuje na dźwigu w porcie - jako jedyna kobiet obok 15 mężczyzn na zmianie.

- Nie ma miejsca na żadne „ale” w kwestii elementarnych praw człowieka i obywatela, w kwestii równości i równego traktowania. Ta kampania ma zwrócić uwagę na różne aspekty równości, które dotyczą każdego z nas. Mieszkańcy Gdańska są wrażliwi i rozumieją potrzeby innych, ale z pewnością są także tacy, którzy nigdy nie mieli możliwości uświadomienia sobie, jak to jest, żyć z poczuciem wykluczenia i odrębności. Kampania skierowana jest do wszystkich gdańszczanek i gdańszczan, po to żebyśmy umieli odkryć wrażliwość, zauważyć drugiego człowieka i jego potrzeby – mówiła na starcie kampanii w lutym br. Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

W kampanii poruszane są takie obszary dyskryminacji jak pochodzenie, płeć, wiek, niepełnosprawność, orientacja psychoseksualna, światopogląd, sytuacja ekonomiczna czy wykształcenie.

Projekt kampanii zaplanowany jest na dwa lata. W Gdańsku funkcjonują już m.in. Rada ds. Równego Traktowania, Rada Imigrantek i Imigrantów czy Gdańskie Centrum Równego Traktowania.

W ramach kampanii zaplanowano emisję spotów w internecie, których bohaterami są mieszkańcy i mieszanki Gdańska oraz ich historie. Informacje pojawiają się także na terenie miasta w postaci m.in. billboardów i citylightów.

 

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji: Ciemnoskóry mężczyzna, emerytka i były dłużnik w kampanii promującej Gdańsk jako miasto równości

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Skonfundowany
Cieszę się, że Gdańsk to dobre miasto dla Murzynów, mam nadzieję, ze przyczyni się to do wzrostu czarnej populacji w Gdańsku. W tym celu warto emitować spot w najbardziej przeludnionych krajach Afryki, może chociaż milion przyjedzie do Gdańska poczuć prawdziwą równość. Nie zmienia to faktu, ze miasto Gdańsk zatrudniło osobę ze względu na kolor skóry, a to przecież rasizm.
odpowiedź
User
qwer
Mało postępowa ta reklama, żadnego LPG+ wstyd
odpowiedź
User
a
Mało postępowa ta reklama, żadnego LPG+ wstyd


ale jest pamiątka po brązowej gorączce. Było oh-ah i tatusia ni ma....
odpowiedź