SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google rozważa restrukturyzację w jednostce sprzedaży reklam

Google planuje dalszą konsolidację personelu poprzez ewentualne zwolnienia, a także przeniesienie pracowników, którzy nadzorują relacje z głównymi reklamodawcami w dziale sprzedaży klientów.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Reorganizacja następuje, ponieważ firma w większym stopniu opiera się na uczeniu maszynowym (ML) i sztucznej inteligencji (AI), aby wspierać klientów w strategiach zakupu reklam w wyszukiwarkach, YouTube i innych usługach.

Google może pomóc reklamodawcom w tworzeniu nowych reklam, które według sugerowanej przez nią technologii, takiej jak Performance Max, będą skuteczne. Według ustaleń The Information, reklamy te są na tyle szybkie, że mogą generować dla firmy dziesiątki miliardów dolarów przychodów rocznie.

Jednostka sprzedaży Google to około 30 000-osobowy zespół reklamowy. Sean Downey, prezes Americas & Global Partners w Google, powiedział na spotkaniu całego działu w zeszłym tygodniu, że Google planuje restrukturyzację swoich zespołów sprzedaży reklam, nie precyzując, czy posunięcie to będzie obejmować zwolnienia. 

Zwolnienia negatywnie wpłynęły na morale

Na początku tego miesiąca dyrektor generalny Google, Sundar Pichai, opowiedział o tym, w jaki sposób firma zarządzała zwolnieniem około 6 proc. osób, czyli 12 000 pracowników w 2022 r. Stwierdził, że nie zostało to zrobione prawidłowo, choć bronił tej decyzji.

Pichai stwierdził, że zwolnienia miały „wyraźny duży wpływ na morale”, co „znajduje odzwierciedlenie w komentarzach w Googlegeist”, wewnętrznej ankiecie firmy, która mierzy satysfakcję pracowników w takich obszarach, jak przywództwo, koncentracja na produkcie i wynagrodzenie.

Jak donosi „San Francisco Chronicle” , Google, Amazon, Snap i Zillow ogłoszą nowe zwolnienia. Oczekuje się, że cztery firmy technologiczne zwolnią łącznie co najmniej 1700 stanowisk pracy. Wszystkie te firmy zwolniły już pracowników w ciągu ostatnich 13 miesięcy.

Google zwolnił aż 20 analityków danych w swoim dziale asystentów głosowych w ramach trzeciej rundy cięć od września, kiedy doszło do zwolnień w Google News i zespołach rekrutacyjnych. W zeszłym miesiącu w dywizji Waymo doszło także do serii zwolnień.

Z wniosku złożonego do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd wynika, że ​​na koniec 2022 roku Alphabet, spółka matka Google, zatrudniała 190 234 pracowników. Według zgłoszenia, które miało miejsce około września, do końca czerwca liczba pracowników spadła do 181 798 osób.

Dołącz do dyskusji: Google rozważa restrukturyzację w jednostce sprzedaży reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl