SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google zmienia reklamy AdWords, ma być mniej przypadkowych kliknięć

Nieaktywne okolice okna reklamowego, możliwość kliknięcia na reklamę dopiero po kilku sekundach jej obecności na ekranie i brak automatycznego instalowania aplikacji - to podstawowe zmiany wprowadzone przez Google do systemu AdWords.

Na oficjalnym blogu AdWords Google zaznacza, że wprowadzone obecnie zmiany to jedna z najważniejszych innowacji w tym systemie reklamowym od dłuższego czasu. Opisując je Pasha Nahass, product manager z działu Mobile Display Ads w Google podkreśla, że wszystkie zostały opracowane z myślą o większej efektywności przekazu reklamowego i wygodzie użytkowników.

Według zapowiedzi bezpośrednie sąsiedztwo krawędzi okna, w którym umieszczona jest reklama będzie nieaktywne. Ma to wyeliminować sytuację, w której użytkownik w przypadkowy sposób klika na obszar zbliżony do reklamy powodując jej otwarcie - według Google takich przypadków jest bardzo wiele. W konsekwencji reklamodawcy muszą płacić za przypadkowe kliknięcia, które nie prowadzą do konwersji, za to w znacznym stopniu irytują internautów.

Podobny problem związany z przypadkowymi kliknięciami ma rozwiązać inna zmiana wprowadzona w AdWords. Chodzi o to, że każde okno reklamowe stanie się teraz aktywne dopiero po kilku sekundach wyświetlania go na ekranie urządzenia. Według Google zapobiegnie to sytuacji, w której reklama zostaje kliknięta na przykład przy przewijaniu strony na ekranie dotykowym.

Google zapowiada także koniec automatycznego, a często także przypadkowego, instalowania w urządzeniach aplikacji. Od tej pory w momencie użycia przycisku z instalacją programu nie zostanie ona natychmiast zainicjowana. Zamiast tego użytkownik będzie przeniesiony do sklepu Google Play i dopiero z jego poziomu będzie mógł zainstalować wybrane oprogramowanie - w sposób bardziej świadomy i przemyślany niż dotąd.

Dołącz do dyskusji: Google zmienia reklamy AdWords, ma być mniej przypadkowych kliknięć

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hmm
minusy dla wydawcow;]
0 0
odpowiedź
User
Prasoznawca
No to jeżeli najpier pokarze się przekaz i dopiero po jakims czasie "uaktywni" się dana reklama, to odbiorca nie będzie mógł nawet zamknąć tego badziewia, które mu się wyświetli... Czyli przekaz będzie wymuszony, jak w kinie, ani wyjść, ani sciszyć, ani nawet przewinąć się nie da.. Dla kogo to udogonienie? Pewnie tylko tylko dla Googla, które powie, że znacznie wydłużył się czas przekazu reklamy i wówczas można będzie więcej skasować
0 0
odpowiedź
User
romero
Dziwi mnie,że internauci się na to godzą - reklamodawca wyświetla swój produkt (często badziewie) na stronach i płaci dopiero po kliknięciu. To jakby emitować reklamy w TV za darmo, a kasę płacą dopiero jak coś sprzedadzą - nieważne,że to bubel ważne że ludzie już widzieli !
0 0
odpowiedź