SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

HBO notuje wzrost globalnych subskrybentów pomimo spadków w Stanach Zjednoczonych

Pomimo spadku liczby subskrybentów w Stanach Zjednoczonych HBO notuje wzrost globalnych abonentów platformy SVoD HBO Max na globalnym rynku.

Fot. flickr.comFot. flickr.com

Koncern AT&T poinformował w nowym raporcie, że liczba subskrybentów HBO i HBO Max w trzecim kwartale br. zwiększyła się o 1,9 mln. W rezultacie globalna suma osób opłacających subskrypcje wynosi obecnie 69,4 mln, co oznacza 12,5 mln wzrost w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku.

Godny uwagi jest fakt, że liczba ta byłaby jeszcze większa, jednakże subskrypcja HBO została wycofana z usługi Amazon Prime w Stanach Zjednoczonych. W rezultacie usługi HBO i HBO Max straciły blisko 1,8 mln subskrybentów na tamtejszym rynku, a ogólna liczba subskrybentów z USA spadła do 42,5 mln.

Należy tu zaznaczyć, że pomimo rozwiązania umowy z Amazonem, należące do WarnerMedia platformy HBO zanotowały 7,1 mln wzrost użytkowników w Stanach Zjednoczonych w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku.

Zyski te doprowadziły do zwiększenia przychodów z subskrypcji koncernu o 14,7 proc., co przekłada się na 4 mld dolarów w trzecim kwartale. Natomiast WarnerMedia w ujęciu całościowym może pochwalić się wzrostem przychodów o 14,2 proc., co wygenerowało sumę 8,4 mld dolarów w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku. Jak zaznacza AT&T, wzrost ten wynika z większej ilości jakościowej treści oraz odbicia rynkowego.

WarnerMedia odnotowało przychody z kategorii „treści i inne źródła” w wysokości 3,1 mld dolarów, co jest równoznaczne z 32 proc. wzrostem i wynika z wyższych stawek licencji telewizyjnych i poprawy sytuacji premier kinowych.  Przychody z reklamy spadły o 12 proc. do 1,4 mld dolarów z powodu przełożenia terminu sezonu NBA w 2020 r. oraz niższych wydatków na reklamę w 2021 r. Warto przypomnieć, że wskutek pandemii w 2020 r. obniżyły się globalne stawki reklamowe, a co za tym idzie, większość firm opierających się na tym segmencie rynkowym zaliczyło straty finansowe.

Fuzja WarnerMedia i Discovery

Dodatkowo John Stankey, dyrektor generalny AT&T powiedział, że proponowana umowa o wydzieleniu WarnerMedia i połączeniu z Discovery jest na dobrej drodze do zamknięcia w roku 2022.

Ogólny postęp w transakcji jest zgodny z tym, czego oczekiwaliśmy, gdy w nią wkroczyliśmy. Przechodzimy przez kolejne kroki z różnymi agencjami regulacyjnymi, zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i na rynku globalnym. Procesy te postępują w przewidzianym przez nas tempie. Całość przebiega sprawnie i czujemy się bardzo komfortowo. Pokonaliśmy już ważne kamienie milowe, wszystko idzie zgodnie z planem. - powiedział podczas rozmowy z inwestorami John Stankey.

Dyrektor AT&T John Stankey wraz z prezesem grupy Discovery, Davidem Zaslavem wielokrotnie przekonywali, że spodziewają się zamknięcia transakcji do połowy 2022 r. Wtedy też Zaslav przejmie zwierzchnictwo nad podmiotem Warner Bros Discovery.

Nowe platformy VoD w Polsce

W przyszłym roku zadebiutują platformy streamingowe Disney+, HBO Max i SkyShowtime. Nowe serwisy OTT będą oferować przede wszystkim filmy i seriale. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik Canal+ zapewnia, że firma jest przygotowana na te debiuty. 

Dołącz do dyskusji: HBO notuje wzrost globalnych subskrybentów pomimo spadków w Stanach Zjednoczonych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Dużo rzeczy drożeje,trzeba oszczędzać.Mnie wystarcza NTC.
odpowiedź