SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jakie są najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce?

"Fakt", "Tele Tydzień", "Życie na Gorąco", "Newsweek Polska", "Przyjaciółka", "Viva!", "Twój Styl" i "Claudia" to najpopularniejsze tytuły prasowe  - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez 14,26 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś "Gazeta Wyborcza" (Agora), po którą sięga 14,11 proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują się: bezpłatne "Metro" (Agora; 6,99 proc.) i "Super Express" (Murator; 6,48 proc.) -  wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego na podstawie najnowszej fali badania PBC General.

W zestawieniu znalazły się po raz pierwszy dane wydawanego od sierpnia 2009 roku dziennika piłkarskiego "Futbol News" (Sportlive 24). Czytanie tego tytułu zadeklarowało 0,53 proc. badanych.

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Fakt 14,26%
Gazeta Wyborcza 14,11%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,99%
Super Express 6,48%
Przegląd Sportowy 4,02%
Rzeczpospolita 3,93%
Dziennik Gazeta Prawna * 2,81%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,45%
Gazeta Podatkowa 0,83%
Futbol News ** 0,53%
Puls Biznesu 0,43%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,24%


Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 34,67 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,12 proc.) znajduje się "Życie na Gorąco", będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: "Chwila dla Ciebie" (Bauer), "Pani Domu" (Edipresse Polska) i "Naj" (G+J Polska). Liderem czytelnictwa wśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer "Newsweek Polska" z wynikiem 9,71 proc.

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 34,67%
Życie na Gorąco 19,12%
Chwila dla Ciebie 15,22%
Pani Domu 15,08%
NAJ 14,15%
Angora 10,54%
Newsweek 9,71%
Gala 8,80%
Auto Świat 8,68%
To i Owo 7,81%
Polityka 7,08%
Twoje Imperium 6,35%
Na Żywo 5,85%
Wprost 5,71%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,89%
Teleprogramy 4,55%
Super TV 4,15%
Takie jest Życie 4,10%
Gość Niedzielny 4,08%
Przekrój 3,93%
Rewia 3,61%
Motor 3,57%
Imperium TV 2,22%
Świat i Ludzie 2,21%
Tele Max 1,95%
Forum 1,72%
Bella Relaks 1,50%
Jarmark 0,83%
Tygodnik Siedlecki 0,74%
Przewodnik Katolicki 0,73%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,69%
Tygodnik Ostrołęcki 0,65%
City (tygodnik bezpłatny) 0,58%
Panorama Leszczyńska 0,55%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,45%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,41%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) 0,30%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,19%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) 0,04%


Na czele kategorii dwutygodników są dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższe czytelnictwo ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga 17,52 respondentów  zaś drugie miejsce zajęła "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 15,98 proc. Polaków. Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,46 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 10,02 proc.), lider segmentu real life stories. 

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,52%
Tina 15,98%
Viva 11,46%
Z Życia Wzięte 10,02%
Komputer Świat 7,36%
Party Życie Gwiazd 6,13%
Tele Świat ** 5,48%
Bravo 4,57%
Świat Seriali 3,85%
Sukcesy i Porażki 3,49%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,26%
Bravo Sport 2,96%
Bravo Girl 2,38%
TV 14 ** 0,78%
Monitor Księgowego 0,53%


Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,18 proc. Polaków oraz "Claudię" (G+J Polska), której czytanie deklaruje 11,30 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 13,18%
Claudia 11,30%
Cztery Kąty 10,78%
Focus 9,85%
Poradnik Domowy 9,15%
Murator 9,03%
Olivia 8,21%
Mój Piękny Ogród 7,51%
Świat Kobiety 7,45%
Kobieta i Życie 7,39%
Dobre Rady 6,92%
National Geographic 6,34%
Auto Moto 6,12%
Avanti 6,07%
Działkowiec 5,81%
Mamo To Ja 5,12%
Glamour 4,95%
CKM 4,88%
Pani 4,17%
Moje Mieszkanie 4,00%
Joy 3,99%
Ładny Dom 3,88%
Uroda 3,80%
CD Action 3,77%
Dom & Wnętrze 3,74%
Cosmopolitan 3,73%
M jak mieszkanie 3,68%
Moje Gotowanie 3,65%
PC Format 3,51%
Przyślij Przepis! 3,49%
Auto Motor i Sport 3,37%
Playboy 3,33%
Samo Zdrowie 3,27%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,88%
Zdrowie 2,83%
Elle 2,79%
Dziecko 2,77%
Zwierciadło 2,77%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,72%
Twoje Dziecko 2,68%
Dziewczyna 2,58%
Kwietnik 2,52%
Dobre Wnętrze 2,49%
Kuchnia 2,28%
Popcorn 2,24%
Magazyn Futbol 2,23%
Auto Świat Poradnik 2,21%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,20%
Chip 2,19%
Logo 2,19%
Mój Piękny Dom 2,02%
Świat Motocykli 2,02%
Twój Maluszek 1,93%
Burda 1,90%
Vita 1,88%
Rodzice 1,81%
Twist 1,74%
Focus Historia 1,69%
Charaktery 1,61%
Top Gear 1,60%
Majster 1,58%
Reader's Digest 1,55%
Men's Health 1,50%
Tak Mieszkam 1,48%
Zbuduj Dom 1,42%
M jak Mama 1,36%
Forbes 1,34%
Na ścieżkach życia 1,26%
Sól i Pieprz 1,19%
Shape 1,05%
Sukces 1,00%
InStyle 1,00%
Play 0,83%
Podróże 0,74%
Voyage 0,72%
Fun Club 0,65%
Architektura-Murator 0,55%
Hot Moda & Shopping 0,48%
Żagle 0,40%


Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,76 proc.

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 4,76%
Auto Świat 4x4 2,49%
Komputer Świat Ekspert 2,07%
Komputer Świat Gry 2,03%
National Geographic. Traveler 1,98%
Elle Decoration ** 0,70%
Sens. Poradnik psychologiczny 0,40%
Weranda Country 0,24%
Polska Wita ** 0,07%


 



 Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 284 przypadki), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* -  Dane "Dziennika Gazety Prawnej" obejmują dane "Gazety Prawnej" wydawanej do połowy września br.

** - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: , "Futbol News" (czerwiec: sierpień 2009; próba 12 052);  "TV 14" (czerwiec: wrzesień 2009; próba 8000), "Polska Wita" ( czerwiec: wrzesień 2009; próba 8000), "Tele Świat" do września ub.r. był tygodnikiem, a "Elle Decoration" - miesięcznikiem. Próby dla obu tych tytułów wynoszą po 8000 osób).

Dołącz do dyskusji: Jakie są najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce?

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość wtorkowy
Gdzieś wam się Gość Niedzielny zgubił - przecież sprzedaje się niewiele gorzej niż Polityka a rankingu W OGÓLE go nie ma!!!
0 0
odpowiedź
User
major
Bardzo obiektywne wiadomosci! A gdzie jest tygodnik "NIE" "Fakty i mity"? Co nie wygodne?
0 0
odpowiedź
User
Czytelnik
Nie tylko " zgubiliście " " Gościa Niedzielnego", ale i " Gazetę Polską", "Naszą Polskę", a przede wszystkim " Nasz Dziennik". Ten wasz cały ranking, to jeszcze gorzej zmanipulowany, niż sondaże poparcia dla partrii politycznych i polityków. Myślicie, że wam naród wierzy? Bawcie sie dalej !
0 0
odpowiedź