SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanał telezakupowy Polsatu kupił prawa do Mango

Spółka nadająca kanał telezakupowy TV Okazje, której większościowym udziałowcem jest Cyfrowy Polsat, kupiła od firmy Mango-Media prawa do marki Mango, nieobecnej w telewizji od półtora roku.

TVO nie ujawnia, ile zapłaciła za korzystanie z marki Mango. Transakcja objęła prawa zarówno do emisji stacji i bloków telezakupowych pod tą nazwą, jak też serwisu internetowego Mango.pl.

Pod tym adresem działa e-sklep oferujący urządzenia z kilku kategorii produktowych, głównie AGD, domowe, do pielęgnacji ciała i sportu. Natomiast pasma telezakupowe Mango pojawiły się niedawno w kilku stacjach Canal+ Polska.

Poprzednio Mango należało, poprzez spółkę Mango-Media, do Studio Moderna Polska. Z końcem lipca 2020 roku zakończono emisję kanału Mango, a ostatnie bloki telekzakupowe pod tą marką zniknęły z anten na początku ub.r.

Poprzedni właściciel Mango ze spadkiem wpływów i stratą

W ub.r. przychody Studio Moderna Polska skurczyły się o 63 proc. do 27,25 mln, a strata netto pogłębiła z 602,8 tys. do 2,85 mln zł. W br. wpływy jeszcze zmalały, ponieważ w kwietniu spółka Top Shop International, pełniąca funkcję centralnego dystrybutora towarów w grupie Studio Moderna, rozpoczęła postępowanie układowe, całkowicie wstrzymując działalność operacyjną.

W tej sytuacji Studio Moderna Polska wdrożyło plan naprawczy oparty na własnym, niezależnym łańcuchu dostaw i procesów logistycznych. - Opracowano również plan optymalizacji i zwiększenia efektywności obejmujący obszary sprzedażowe. Wprowadzono oszczędności w obszarze kadrowym oraz obszarze zewnętrznych usług i zaopatrzenia - wyliczyła spółka w sprawozdaniu. Zaznaczyła, że w maju i czerwcu jej wyniki się poprawiły.

Jesienią ub.r. holenderski właściciel dokapitalizował spółkę kwotą 21,12 mln zł, dzięki czemu jej ujemne kapitały własne zmalały z -60,82 do -42,16 mln zł.

Z kolei spółka TVO w ub.r. zanotowała wzrost przychodów z 22,7 do 23,74 mln zł, a przy spadku wydatków operacyjnych z 24,86 do 23,83 mln zł i wzroście kosztów finansowych z 683 tys. do 1,85 mln zł jej strata netto zmalała z 3,32 do 1,93 mln zł (szczegółowe dane poniżej).

Cyfrowy Polsat mniejszościowy pakiet udziałów TVO kupił pięć lat temu, a na początku 2020 roku przejął kolejne walory spółki, podwyższając jej kapitał z 10,25 do 20,8 mln zł. Obecnie poprzez swoją spółkę Polsat Investments ma 76 proc. udziałów TVO, pozostałe należą do prezesa spółki Michała Cieśli (19,2 proc.) i Tamary Kruczek (4,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Kanał telezakupowy Polsatu kupił prawa do Mango

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Może wróci Mango 24, fajnie by było. Niemal kultową stacja telezakupowa :)
0 0
odpowiedź
User
Matt32
Jeśli kanał wróci to musi mieć nowe logo które wyglądał jak tv okazje.
18 0
odpowiedź
User
rte
polsat to jedna wielka Niekończąca się reklama
12 1
odpowiedź