SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Karolina Korwin-Piotrowska krytykuje polskie media za relację z Cannes. Przygotowała własną, a internauci jej dziękują

Trwa 71. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes. Polska produkcja Pawła Pawlikowskiego „Zimna wojna” zebrała bardzo pozytywne recenzje - widownia oraz krytycy przyjęli ją owacją na stojąco, a pełne zachwytu komentarze można przeczytać m.in. w „The Guardian”, „Telegraph” czy „Time”. Karolina Korwin-Piotrowska skrytykowała polskie media za brak rzetelnej relacji z festiwalu i zdecydowała się na swoich kanał w social mediach pokazać własną. Internauci przyjęli to z dużym entuzjazmem.

- Kiedy zobaczyłam, że polskie media bardziej interesuje Eurowizja, sukienka Julii Wieniawy i ślub księcia Harry'ego niż autentyczny polski sukces, pomyślałam sobie: „Ok, pobawimy się”. Wzięłam do reki telefon, ustawiłam relacje na żywo z Cannes na Facebooku, zaczęłam robić screeny z tego, jak nasi wchodzą na schody, chciałam pokazać tę atmosferę, tę radość. Byli przeszczęśliwi, było czuć wielkie emocje i dumę. To było jak w transie - screen za screenem, szybka selekcja, żeby wybrać najlepszy, otagowanie ich, po pokazie czekałam na pierwsze recenzje, bo wiedziałam, że będą. (…) Wykonałam robotę, którą powinny - tak mi się wydaje - wykonać polskie media, by świętować polski sukces. Nie miałam wątpliwości, że Pawlikowski zrobił dobry film. Wygląda na to, zrobił film wielki – opowiada Wirtualnemedia.pl Karolina Korwin-Piotrowska.

Dziennikarka na swoich profilach w social mediach umieszczała video znalezione w internecie - z prywatnych i oficjalnych profili, od obecnych na miejscu aktorów, a z obserwującymi jej profil dzieliła się recenzjami takich tytułów jak: „Variety”, „The Telegraph”, „The Guardian” czy „New York Times”. Jak sama mówi, wkrótce jej profil osiągnął zasięgi rzędu ponad 1,5 mln.

- Relację wykonałam z kanapy w Warszawie, uzbrojona jedynie w moja pasję, pewną filmową wiedzę, telefon i profile w socialach oraz moich fanów, którym muszę podziękować - zasięgi, mimo późnej pory, były jak na tak niekomercyjny profil ogromne, rekordowe: 1 mln 560 tysięcy - komentuje.

- Jestem fanem kina, to, że polski film jest w konkursie głównym najważniejszego festiwalu filmowego świata jest dla mnie świętem. Przy okazji byłam ciekawa, co zrobią polskie media. Naiwnie myślałam, że w dobie social mediów, będą relacje na żywo, będzie zrobiony zasłużony „hype” dla tak wielkiego sukcesu Polski. Najpierw powiesiłam okładkę "Film Francais" z Kotem i Kulig - zobaczyłam, jak niesamowite pozytywne i emocjonalne reakcje wywołuje wśród odbiorców w moich socialach. Wiem, że są na nich ludzie, którzy są ciekawi świata, kochają kino, lubią się dowiadywać i dobrze bawić. Znam ich od kilku lat. To jest wielka armia. Nazywam ich "moim wojskiem" - opowiada Wirtualnemedia.pl Karolina Korwin-Piotrowska.

Jej relacja w social mediach spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem internautów - pod postami pojawiły się setki komentarzy zarówno znanych aktorów, jak i fanów kina, którzy dziękowali jej za „prawdziwą relację z Cannes”.

- Jestem w szoku, bo nie wiedziałam, że jedna wpadłam na rzecz tak dla mnie oczywistą: że Cannes to nie tylko ambasadorki pewnej firmy kosmetycznej, ale jednak filmy i wielki polski sukces, jakim było samo dostanie się do Konkursu Głównego. Że trzeba zrobić z tego relacje nawet w nocy, bo po pierwsze: mamy XXI wiek, ludzie maja social media a po drugie: na tym robota dziennikarska polega, prawda? Wiem, że polskie media trawi choroba lajków i sponsorów, ale że aż tak? Tworzyć sztuczna rzeczywistość, ograniczając przekaz z najważniejszego filmowego festiwalu do sukienki Torbickiej, Wieniawy i nogi Dody? Nota bene, Doda zrobiła na bieżąco więcej niż portale informacyjne, bo zrobiła relację z ogromnych owacji po pokazie i mówiła o "Zimnej wonie" na swoim Instastory. Ona ma ogromne zasięgi. Może szefowie informacyjnych mediów powinni się do nas zgłosić na jakieś szkolenia, bo wygląda na to, że dziennikarka filmowa i piosenkarka oraz obecny w Cannes Borys Szyc na swoim Instagramie zrobili dla promocji "Zimnej wojny" więcej niż oni wszyscy razem wzięci? - pyta zaczepnie Korwin-Piotrowska.

Jednocześnie podkreśla, że w piątek na stronach głównych portali „pojawiły się newsy o przegranej przez polskiego reprezentanta Eurowizji, a ani słowa o Cannes”: - Portali, nie gazet. Portale robi się szybko, coś o tym wiem, bo stawiałam dwa. Rozumiem opóźnienie w przypadku druku, ale internet? Nie wiem, dlaczego nikt tam nie wpadł na to, żeby docenić widzów, których nie interesuje dekolt celebrytki, ani przegrana w kiczowatym konkursie, albo goły tyłek żony pewnego skoczka, a interesuje go kino - i ten odbiorca budzi się rano i ma ochotę wiedzieć, co stało się poprzedniej nocy w Cannes. Cudowna jest reakcja ekipy filmu. Nie chce robić za wielkiej autoreklamy, ale zaufanie, jakim mnie obdarzył Tomek Kot i jego żona jest cudowne. Pracowałam na to całe swoje zawodowe życie. Tyle. To moja nagroda i "zysk" - puentuje.

„Zimna wojna” entuzjastycznie przyjęta

O polskim kandydacie do Złotej Palmy Festiwalu Cannes - filmie „Zimna wojna” Pawła Pawlikowskiego mówi się w kuluarach jako o „czarnym koniu” wydarzenia. Dziesięciominutowe oklaski po premierze i entuzjazm widowni w Cannes dają nadzieję na główną nagrodę festiwalu. Brytyjski "The Guardian" ocenia film na maksymalną liczbę gwiazdek, a pozytywnych komentarzy nie szczędzą tytuły od amerykańskich po europejskie.

„Cold War” to pierwszy polski film z szansą na Złotą Palmę od czasów "Pianisty" Romana Polańskiego, który był zwycięzcą festiwalu w 2002 roku. Wcześniej nagrodę otrzymał jeszcze tylko Andrzej Wajda w 1981 roku za "Człowieka z żelaza".

W produkcji w głównych rolach można zobaczyć Tomasza Kota i Joannę Kulig, a w rolach drugoplanowych Agatę Kuleszę i Borysa Szyca. Wydarzenia "Zimnej wojny" rozgrywają się latach 50. i 60. XX wieku w Polsce oraz w budzącej się po II wojnie Europie.

Paweł Pawlikowski jest reżyserem i autorem scenariusza, napisał go wspólnie ze zmarłym Januszem Głowackim oraz przy współpracy z Piotrem Borkowskim. To również reżyser i scenarzysta oscarowej "Idy" oraz takich dzieł jak m.in. „Lato miłości”, „Korespondent”, „Ostatnie wyjście”.

Scenografię do filmu przygotowała Katarzyna Sobańska i Marcel Sławiński. Autorem zdjęć jest Łukasz Żal.

Festiwal odbywa się w dniach 8-19 maja br.

Karolina Korwin-Piotrowska to dziennikarka radiowa i telewizyjna oraz felietonistka. Obecnie wspólnie z Michałem Figurskim prowadzi program „Najgorsze państwo świata” w Antyradiu oraz w TVN Style – „#Sława”, który ruszył od 14 kwietnia br. Dziennikarka porusza w nim tematy związane ze zjawiskiem popularności, analizując jedno zagadnienie, które wpływa na rozpoznawalność celebrytów, dziennikarzy, blogerów oraz zwykłych ludzi. Każdy odcinek składa się z felietonów, a także przeglądu ciekawostek, tytułów i leadów w artykułach.

Od ub.r. prowadzi także w TVN Fabuła talk-show „DKF”, w którym rozmawia z aktorami oraz twórcami filmów i seriali.

Dołącz do dyskusji: Karolina Korwin-Piotrowska krytykuje polskie media za relację z Cannes. Przygotowała własną, a internauci jej dziękują

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Żurek
Może media tego nie robią, bo idą tropem pani Korwin i skupiają się na maglu? Może ktoś im pokazał, że najfajniej jest wyśmiewać i krytykować, z lubością przewracać kartki kolorowych pisemek mówiąc równocześnie, jakie to one są obrzydliwe? :)
0 0
odpowiedź
User
uy
Blagam, nie nazywajmy chaotycznego wklejania screenow jak popadnie RELACJĄ... Korwin chyba boi sie ze poleci w Stylach i teraz probuje udowodnic jaka to nie jest z niej wielka dziennikarka. Za pozno
0 0
odpowiedź
User
x
Czyli rozumiem, ze wystarczy krasc materialy z innych zrodel, by zyskac poklask i uchodzic za dziennikarza? I czy serio to temat dla WM?
0 0
odpowiedź