SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kino Polska TV z 9 proc. wzrostu wpływów, zysk wywindowała wyższa wycena Stopklatki

W minionym półroczu Grupa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży o 9 proc. w skali roku do 64,4 mln zł. Zysk netto firmy zwiększył się w skali roku z 6,23 do 35,53 mln zł, do czego przyczyniło się głównie podwyższenie o 26,91 mln zł wyceny posiadanego dotychczas udziału Stopklatki.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki

Koszty operacyjne Grupy Kino Polska TV zwiększyły się z 49,45 do 53,12 mln zł, a zysk operacyjny - z 8,24 do 38,16 mln zł.

Bardzo duży wzrost rentowności firmy to przede wszystkim efekt podwyższenia o 26,91 mln zł wyceny posiadanego dotychczas udziału Stopklatki. Przypomnijmy, że w czerwcu Kino Polska TV za 32,2 mln zł kupiło od Agory 41,14 proc. akcji tej spółki. Wcześniej miało ich już 41,5 proc. Stopklatka w minionym półroczu zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 4 proc. do 12,96 mln zł oraz 1,7 mln zł straty netto (wobec 1,03 mln zł straty rok wcześniej).

Z kolei w styczniu br. Kino Polska TV za 10 mln zł kupiło od PIKE pozostałe 30 proc. udziałów spółki nadającej kanał Zoom TV, stając się jej jedynym właścicielem.

Bez uwzględnienia podwyższenia udziałów Stopklatki zysk netto Grupy Kino Polska w pierwszej połowie br. 8,62 mln zł, co wobec 6,23 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 36 proc. Firma w raporcie finansowym podaje, że przyczyną są wyższe wyniki Zoom TV, stacji Filmbox i kanałów tematycznych.

- Pierwsze sześć miesięcy tego roku zakończyliśmy z bardzo dobrym wynikiem. Systematycznie rosną nam przychody ze sprzedaży oraz rentowność w poszczególnych segmentach. Na szczególną uwagę zasługuje nasz segment Filmboxowy oraz Zoom TV. W porównaniu do półrocza 2017 r. segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne odnotował wzrost zarówno w przychodach jak i na wyniku segmentu - komentuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

- Natomiast nasz najdynamiczniej rozwijający się segment Zoom TV odnotował wręcz skokowy wzrost przychodów ze sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Segment nadal jest w fazie rozwoju dlatego jeszcze nie osiągnął zakładanej rentowności. Naszym celem jest utrzymanie w Zoom TV trendu wzrostowego w udziale w widowni komercyjnej - dodaje.

5,4 mln zł z reklam w Zoom TV

Największym pionem Grupy Kino Polska TV są kanały filmowe Filmbox i stacje tematyczne. W zeszłym półroczu zanotował 37,66 mln zł wpływów z emisji i reklam (co stanowiło 58 proc. wszystkich przychodów firmy), o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Wynika to ze wzrostu wpływów z emisji w krajach takich jak Polska, Węgry, Słowacja, Czechy, Rumunia oraz kraje byłej Jugosławii.

Wynik tego segmentu zwiększył się z 7,15 do 7,96 mln zł.

Przychody stacji Kino Polska wzrosły w skali roku o 3 proc. do 14,53 mln zł, głównie dzięki wyższym przychodom z emisji. Wynik tego segmentu poprawił się minimalnie - z 6,56 do 6,58 mln zł.

Z produkcji kanałów tv firma zanotowała 3,08 mln zł wpływów, 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Wynik tego pionu wzrósł z 242 do 342 tys. zł.

Z kolei Zoom TV, emitowany na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, osiągnął wzrost wpływów reklamowych o 118 proc. do 5,45 mln zł. Jego koszty operacyjne zwiększyły się z 8,74 do 10,49 mln zł, a strata zmalała z 6,25 do 5,04 mln zł.


Grupa Kino Polska TV upraszcza strukturę

W czerwcu br. Kino Polska TV wypłaciło akcjonariuszom 10,9 mln zł dywidendy z zeszłorocznego zysku wynoszącego 21,88 mln zł. Ponadto w ostatnich miesiącach wchłonęła swoje spółki zależne Cable Television Networks & Partners., KPTV Media i Cyfrowe Repozytorium Filmowej.

- Pomimo dokonania kosztownych akwizycji na rynku byliśmy zdolni do wypłaty dla naszych akcjonariuszy znacznej dywidendy. Kino Polska TV jest spółką dywidendową i na przestrzeni ostatnich 7 lat wypłaciliśmy akcjonariuszom ponad 100 mln zł w dywidendzie - podkreśla Bogusław Kisielewski. - Jeśli chodzi o połączenie to uproszczona struktura organizacyjna Grupy Kapitałowej Kino Polska TV umożliwi nam znaczące obniżenie kosztów funkcjonowania oraz wzmocni synergię w Grupie. Liczymy na to, iż w najbliższych okresach przyniesie nam to zauważalne korzyści finansowe i organizacyjne - tłumaczy.

Większościowym akcjonariuszem Kino Polska TV jest SPI International, do którego należy 66 proc. jej akcji. We wtorek na koniec sesji giełdowej cena akcji Kino Polska TV wynosiła 12,80 zł, co dawało kapitalizację spółki w wysokości 253,7 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV z 9 proc. wzrostu wpływów, zysk wywindowała wyższa wycena Stopklatki

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Dobrze że Grupa Kino Polska sobie dobrze radzi bo szczególnie dla widzów DVB-T są ogromną alternatywą. Rynek TV naziemnej jest skurczony i mocno podzielony na duże grupy medialne kanały TVP, Polsatu, TVN, PULSu, Stopklatki, WP TV oraz TV Trwam. Mogłła być mocma Grupa ZPR Media ze 4 stacjami DVB-T ale sprzedali sie Polsatowi.....
0 0
odpowiedź