SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kobiecy 'Bluszcz' po 70 latach wraca na rynek

Po 70 latach 1 października br. na rynku znów pojawi się magazyn dla kobiet "Bluszcz". Literacko-kulturalny miesięcznik będzie wydawany przez Wydawnictwo Elipsa.

Tytuł kierowany będzie do kobiet, które lubią czytać i kupować książki oraz sięgają po takie magazyny jak "Zwierciadło", "Twój Styl" i "Pani". Adresatami pisma będą panie w wieku 25-54 lata, posiadające wyższe wykształcenie, zarabiające znacznie powyżej średniej krajowej i mieszkające w dużych miastach.

Pomysł na reaktywację "Bluszcza" to odpowiedź na potrzeby rynku prasy. Jak informuje wydawca, pismo ma stanowić alternatywę dla kobiet, które są znudzone magazynami, gdzie główną zawartością są zdjęcia i krótkie formy dziennikarskie. Na łamach miesięcznika czytelniczki znajdą m.in. felietony, opowiadania, recenzje filmowe, książkowe i teatralne, a także bajki dla dzieci. Ilustracje nawiązywać mają do prasy przedwojennej. Pismo liczyć będzie 168 stron.

Reaktor naczelną "Bluszcza" została Joanna Laprus-Mikulska, a dyrektorem artystycznym - Bartłomiej Kuźmicki. Do współpracy przy tworzeniu magazynu zostali zaproszeni pisarze, publicyści i rysownicy, m.in. Janusz Leon Wiśniewski, Joanna Chmielewska, Monika Szwaja, Katarzyna Grochola, Rafał Bryndal, Bogusław Wołoszański, Barbara Rybałtowska, Natalia Jaroszewska, Joanna Brodzik i Małgorzata Kalicińska.

bluszcz

Za sprzedaż reklam w tytule oraz doradztwo w zakresie polityki sprzedażowej i strategii marketingowej odpowiada dom sprzedaży prasy Ad Meritum (spółka zależna Internet Group). Oferuje on reklamodawcom możliwość wykupienia reklam w formie rysunków i ilustracji.

Pierwszy numer pisma ukaże się w nakładzie 150 tys. egz. i cenie 8 zł. Każdemu z trzech kolejnych wydań towarzyszyć będzie kampania reklamowa w telewizji (TVP 1, TVP 2, TVN, TVN 24), radiu (RMF Classic, Vox, Trójka), internecie (m.in.: Onet.pl i Wirtualna Polska) oraz w punktach sprzedaży. Kampanię przygotowało wydawnictwo we własnym zakresie, a media zaplanowało przy współpracy z domem mediowym Mastermind.

"Bluszcz" jako tygodnik ilustrowany dla kobiet ukazywał się w latach 1865 -1939. Na łamach pisma publikowali m.in. Adam Asnyk, Maria Dąbrowska, Konstanty Ildefons Gałczyński i Eliza Orzeszkowa.

Elipsa powstała w 2001 roku i na początku zajmowała się działalnością reklamową. Później spółka zaczęła wydawać kolekcje książkowe dla wydawców prasy (jej tytuły ukazywały się z "Gazetą Wyborczą" i "Super Expressem").

Dołącz do dyskusji: Kobiecy 'Bluszcz' po 70 latach wraca na rynek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl