Komunikatory internetowe zyskują w Chinach
Chiński rynek komunikatorów internetowych zanotował na koniec 2008 roku 488,82 miliona aktywnych kont.
To o 5,6 procenta więcej w porównaniu ze stanem na koniec III kwartału ubiegłego roku oraz o 25,3 procenta więcej w ujęciu rocznym - wynika z danych firmy badawczej Analysys International.
Największą platformą dla tego typu usług w Chinach był Tencent QQ z 77,4 procenta całkowitej liczby aktywnych kont. Następne w kolejności były Fetion (6 procent) oraz MSN firmy Microsoft (4,5 procenta).
Z kolei całkowita liczba zarejestrowanych kont w komunikatorach internetowych wyniosła w Chinach na koniec minionego roku 1,543 miliarda. W porównaniu z kwartałem wcześniej oznacza to wzrost o 5,2 procenta, a wobec dwunastu miesięcy wcześniej o 33 procent.
źródło: DigiTimes
Dołącz do dyskusji: Komunikatory internetowe zyskują w Chinach